HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

„Rántott hús”: Hagymában sült hússzelet

2015.03.01. 08:51 BeckZsu

hagymcsm1.jpghagymcsm2.jpgAmikor először megláttam a boltban, hogy sült hagymát árulnak, ahogy – szerintem – sokan mások is, azt gondoltam, hogy erre aztán semmi szükségem, remek lyoni hagymát tudok én magam is sütni. Második látásra már – mivel azért mégiscsak erősen csábított a dolog, hiszen „csak úgy” csipegetni is szeretjük a ropogós sült hagymát – már elolvastam a címkéjét, összetételét is. Hagyma, növényi olaj, búzaliszt, étkezési só. Hiszen a són kívül ugyanebből áll az enyém is!

Aztán, amikor internetes receptolvasgatás során több helyen is láttam ilyen, náluk „francia sült”-nek nevezett hagymával panírozott sült csirkemellet, eldőlt a dolog. Meg kell csinálnom. (A sült csirkemell-szelet ilyen hagymával már bevált étel nálunk, de az mégis más.)

Persze lehetett volna ahhoz is házilag sütni a hagymát, de minek? Tehát megvettem egy pohárral, előbb megkóstoltam, aztán eldöntöttem.

Két csirkemellből szokásos négy szelet húst enyhén megsóztam, majonézzel kentem meg. (Előbb mustárral terveztem, de meggondoltam, a mustár a majonézben is benne van, de talán nem árt az a kis olaj és egyéb ízek.) Aztán belemártottam az egyik, majd másik oldalukat a tányéron szétterített hagymába. Mivel biztos voltam abban, hogy ha „rendesen”, zsiradékban akarom sütni, akkor lepotyog róla a hagyma-panír, inkább sorban jénai tálra fektettem őket. Sütőben sütöttem kb. 25 percig 180°-on, alsó-felső fűtéssel.

Én ezt éppen elég laktatónak ítéltem, salátán kívül más köretet nem ettünk hozzá.

Szerintem nagyon jó ötlet, érdemes volt kipróbálni*, meg majd ismételni is.

*Nem mondom el minden alkalommal, de sokan nem kedvelik a csirkemellet, mert azt hiszik, hogy száraz, nyilván ilyet más húsból is lehet, a lényeg csak, hogy ne égjen meg a hagyma, akkor gondolom, inkább lassan kell sütni.

Szólj hozzá!

Címkék: csirkemell rántott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr207230013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása