HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Hirtelen ebéd

2008.10.09. 08:22 BeckZsu

Csirkemell-szelet, színes paprikás rizs, sült hagyma

Szombaton rászántuk magunkat egy nagyobb bevásárlásra, ideje volt feltölteni a mélyhűtőt. Hogy aznap mit főzzek, arról halvány ötletem sem volt, felmerült, hogy majd valahol útközben eszünk valamit, de mivel igazából egyikünk sem szeret vásárolni, mire végeztünk, már csak hazajönni volt kedvünk. Így próbáltam valamit kitalálni ebédre.

A csirkemell kézenfekvő volt, azt vettünk is, tehát egyet négy szeletre vágtam, és a változatosság kedvéért flekken fűszerkeverékkel szórtam be – só, bors, kömény, majoránna, pirospaprika, koriander van benne – és egy időre a hűtőbe tettem.

Elővettem a fagyasztóból egy pici doboz ledinsztelt, háromféle színű paprikakockát. (Amikor ilyen színes paprikát veszek, gyakran túl nagy a mennyiség ahhoz, hogy egyszerre felhasználjam, ezért ilyet szoktam tartalékolni.) Megfőztem egy adag rizst, ez nálunk kb. egy pohárnyi.

A sült hagyma egyik nagy kedvencünk, és már milyen régen csináltam! Az a hagyma, amit legtöbbször a hagymás rostélyoshoz szoktak, „rendes” nevén lyoni hagyma. Felvágtam három jó nagy fej hagymát; először félbe, aztán keresztbe, szálasra. Megszórtam, elkevertem liszttel, most először jutott eszembe, hogy ehhez is kukoricalisztet használjak. Bevált, sokkal kevesebb tapadt rá, és egyenletesen bevonta a hagymát. És a nemrég kipróbált pálmaolajban sütöttem meg, erős lángon, gyorsan, szép aranybarnára.

Serpenyőben pár perc alatt kevés olajon megsütöttem a csirkeszeleteket, kivettem, a helyére került a paprika, azt is átpirítottam, hozzákevertem a főtt rizst. 

Szólj hozzá!

Címkék: köret csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr72704531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása