HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Jalapeño paprika sajttal töltve, baconban

2019.05.12. 08:12 BeckZsu

jalapbacon_5_1.jpg

És ezzel el is mondtam a receptet. Nagyon sok helyen láttam, olvastam ilyen receptet, kis különbségekkel, felcsigázta a fantáziámat (és az ízlelőbimbóimat ;) ), pedig a nagyon erős paprikát nem is szeretem. És amikor egyszer csak a boltban megláttam kis műanyag dobozkába csomagolt, nagyon szép kis jalapeño paprikákat, 20 dkg volt, meg kellett vennem. A többi hozzávaló „véletlenül” volt itthon, mert sajtot – úgy gondoltam – olyat teszek bele, amilyet akarok.

jalapbacon_1.jpgjalapbacon_2.jpgjalapbacon_3.jpgAzzal is kezdtem az elkészítését. Egy csomag (25 dkg) krémfehér sajtot elkevertem 15 dkg finomra reszelt füstölt sajttal. Sót nem tettem bele, csak egy teáskanál fokhagyma-granulátumot és egy mokkáskanál fehér borsot. Nem volt túl lágy a massza, de éppen kenhetővé puhult. Azután a paprikákat mostam, szárazra töröltem, majd hosszában kettévágtam. Egy pici kanállal kiszedtem belőlük a magokat és az erek nagyobb részét. Kenőkés segítségével megtöltöttem a sajtkrémmel minden fél paprikát.

A baconszeleteket kettévágtam, szétterítettem papírtörlőre, hogy felitassa róla a szokásos nedvességet. Így 24 darab szalonnát és – micsoda véletlen – éppen annyi fél paprikát készítettem elő. (Csak eggyel volt több a paprikacsomagban.)

Szépen rátekertem a paprikákra a szalonnát, alul kezdve és ott is végezve, így nem szükséges megtűzni semmivel. Sütőrácsra tettem, de alá egy papírral kibélelt sütőtepsit, hogy a kisülő levét felfogja. Szükség is volt rá.
Kb. félórát sütöttem 180 fokon.

jalapbacon_4.jpg

Azon melegen kóstoltuk először, ahogy ajánlják, nekem nagyon tetszett. Éppen csak annyira maradt csípős, hogy kellemesen pikáns legyen. Persze nem fogyott el, így sikerült megkóstolni szobahőmérsékleten, majd hűtőhidegen is. Mindegyik bejött. Igaz, kicsit babrás az elkészítése, de szerintem érdemes rászánni az időt, akkor meg különösen, ha olyan társaság gyűlik össze, aki tudja értékelni.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr6314821514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása