HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Padlizsános rakottas

2009.05.12. 10:07 BeckZsu

Ez az a műfaj, hogy mindenfélét összerakok, összesütöm. Én szeretem az ilyesmit, még úgy is, hogy keletkezik néhány piszkos edény közben, de mire elkészül a sütőben, addigra ezeket elmosom, és így a végén már csak „egy marad”, meg a tányérok, evőeszköz, de hát az meg mindenképpen vele jár.

Előzőleg – tervszerűen – a kockára vágott krumpliból többet főztem, ez tehát adott volt. Csirkemell-filét kis darabokra vágtam, zöldfűszeres sóval és fokhagyma-granulátummal megszórtam. Egy szép nagy padlizsánt karikára felvágtam, nem sóztam, mert a magjai nem is látszottak, így biztos voltam benne, hogy nem lesz keserű. Egy nagyobb fej hagymát csíkokra vágtam.

Először a húst pirítottam meg, pár perc alatt, mivel a csirkemell igen hamar elkészül. (Ízlés szerint persze lehet másféle húsból is.) Kivettem a serpenyőből, azután a hagyma következett, amit világosra sütöttem, szintén kihalásztam. Sorban megpirítottam a padlizsánokat is, végül kicsit a krumplit is átforgattam a visszamaradt olajon.

A sorrend szerintem azért érdekes, mert így az egyes alkotórészek átadják egymásnak a jó ízeket.

Jénai tálba alulra a krumplit terítettem el, rá a húst, arra a padlizsánokat, a hagymát. Befedtem egy karikára vágott paradicsommal.

Sütőbe tettem, kb. 200 fokra addig, amíg a paradicsom először puhulni, majd sülni kezdett. Akkor megszórtam reszelt sajttal, és még annyi időre tettem vissza, amíg a sajt rásült.

Megjegyzés: igaz, hogy a padlizsán sütés közben elég sok olajat képes „meginni”, de később, ahogy pirul, ezt kiengedi. De mégis szűrőbe tettem félre, jól lecsorgott róla a maradék olaj is, ezt utána rá is öntöttem a krumplira.

4 komment

Címkék: krumpli padlizsán csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr481116624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

accipiter · http://www.pallas70.hu/tanfolyam/szemelyugyi-gazdalkodo-es-fejleszto-kepzes.php 2009.05.13. 11:24:35

Hétvégén kipróbáltuk ezt a receptedet és igazán gyorsan készen lettünk vele. Annyit változtattunk rajta, hogy a krumpli helyett főtt rízst tettünk a jénai aljára.
:)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.05.13. 14:51:47

A rakott padlizsán rizzsel is nagyon jó ... meg magában is :)

jcondor 2009.08.19. 15:29:46

TIPP padlizsánhoz:
Örmény barátaink a padlizsánt kb. annyit használják, mint mi a krumplit. Tőlük tanultam, hogy felvágva erősen sós vízben 20 percig ázva, lecsöpögtetve megakadályozható, hogy megszívja magát olajjal. (Feljönnek a víz tetejére, ezért rá szoktam tenni még a tálnál kisebb átmérőjű kistányért.)
Nekem bevált, sok sikert hozzá! :)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.08.20. 09:56:00

@jcondor: Köszönöm a tippet, ki fogom próbálni :)
süti beállítások módosítása