HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Mindent bele bableves

2020.04.21. 18:11 BeckZsu

mindentbeleves1.jpg

Az összes, enyhén szólva nem túl kedvező, körülmény ellenére főztem húsvétra egy kis füstölt csülköt, természetesen tojással együtt. És még volt egy darab füstölt tarja is itthon, amit eléggé el nem ítélhető módon már egy ideje a fagyasztóban tároltam. Együtt főztem meg a kettőt. A csülök csont nélküli volt, egyszerre puhult meg a tarjával.

És mint mindig, ilyenkor nemcsak a húst, a tojást esszük meg szívesen, hanem a füstölt ízű lét, amiben főtt a hús, is sajnálnám kiönteni, ezért általában bablevest vagy frankfurti levest (vagy valami mást) szoktam belőle főzni.

Most kizárólag a mélyhűtő készletéből válogattam a levesbe valókat. Volt kb. 20 dkg fejtett bab, ugyanannyi sárga hüvelyű zöldbab, egy kisebb zacskóban, felvágott – megmértem, 15 dkg – zellerszár (Akkor szoktam fagyasztani, ha veszek egy csomaggal, és nem fogy el, kis darabokra felvágom. Mártogatni vagy csak úgy, elrágcsálni így már nem jó, de levesbe igen.). És részben a szín kedvéért raktam még bele egy maréknyi bébirépát is.

Egy nagyon laza, fokhagymás, pirospaprikás rántással éppen csak sűrítettem.

Mivel egytálételnek szántam, csináltam még egy tojásból galuskát is. A tojásba kevertem egy kis sót, egy jó nagy kanálnyi foksnidlinget (szintén fagyasztott, még a tavalyiból), kb. két evőkanál grízt, és annyi durumlisztet, hogy összeálljon, de ne legyen kemény. Kiskanállal szaggattam a lassú forrásban lévő levesbe.

mindentbeleves2.jpg

A tarját kicsi kockákra vágtam, azt csak a tálalásnál tettük a tányérba.

Szólj hozzá!

Címkék: leves zöldség egytálétel maradék

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr7415629226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása