HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Túrógombóc dióban

2007.08.21. 19:44 BeckZsu

Négy emberre fél kiló túrót vettem. Ehhez hozzákevertem 5 evőkanál búzadarát (minden 10 dkg túróhoz egy evőkanál), két egész tojást, egy csipet sót. Jól elkevertem, összegyúrtam. Legalább fél óráig állnia kell, ha több, nem baj. Utána gombócokat görgettem, kb. 5 cm átmérőjűeket.

Egy serpenyőben kb. 20 dkg darált diót pirítottam (nem nagyon szeretem a prézlit, illetve zsemlemorzsát, pontosabban a gyomrom nem nagyon szereti) mindenféle zsiradék nélkül. Addig pirítom, amíg a kellemes illata nem érződik.

Egy fazékban vizet forraltam, kicsi sóval, amikor felforrt, egyenként beletettem a gombócokat. Lassan, gyöngyözve forralom, mikor a tetejére felúszik, kész, szintén egyenként szűrőkanállal kihalásztam, a pirított dióba hengergettem.

Porcukorral és tejföllel tálaltam.

2 komment

Címkék: édes dió túró

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr99145414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gömbicica 2009.05.03. 19:09:32

Sok túrógombócot még nem főztem, mindaddig, mig egy egyszerübb változatot nem sikerült megcsinálnom. Ez nem fő szét esetlegesen.

Sürübb tejbegrizt kihüteni, hozzákeverni az áttört turót, (ha nagyon száraz lenne a turó, vagy tul sürüre sikerült a "tejbepapi", akkor 1 pohár kefirt teszek bele, vagy valamennyi tejfölt. Izesitem vaniliáscukorral, citromhéjjal, mikor mi van otthon.
Lehet esetleg gazdagitani 1-2 cukorral jól kikevert tojássárgájával, akkor kevesebb kefir, ill.tejföl kell bele.

Röviden: ne legyen sem tul kemény, sem tul lágy.

Volt, hogy diónyi gombóckákat csináltam, és darált dióba forgattam. eperöntettel mennyei!

Lehet nagyobbakra is prézlizve.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.05.04. 15:27:04

@gömbicica: Köszönöm, hogy megosztottad velem/velünk a receptjeidet :)
Nekem ezzel a fajta túrógombóccal még soha nem fordult elő, hogy szétfőtt volna. Mi is nagyon szeretjük eper – és más gyümölcsös – öntettel is, például:
beck.blog.hu/2008/06/02/turogomboc_tejfolos_epres_ontettel
beck.blog.hu/2009/01/20/turogomboc_narancsmartassal
süti beállítások módosítása