HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (78) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (85) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (163) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csak telik az idő

2010.07.08. 15:58 BeckZsu

Amikor rendszeresen írok, gyakran beszámolok apróságokról. De sokkal nehezebb több nap szünet után. Arra gondolok, hogy talán ilyenkor elvárnának valami különösen érdekeset, talán azt hiszik, hogy most éppen azért szólalok meg, pedig hát semmi ilyesmi nem történt.

Uborkaszezon van.

Nem figyeltem, nem tudom, mennyire divatos még ez a kifejezés a sajtóban. Hiszen talán nem tudja mindenki – főleg a jóval fiatalabbak – hogy ez valamikor régen abból indult, hogy nyáron, amikor mindenki szabadságon volt, nyaralt, pihengetett valahol, szegény sajtómunkások nem tudták mivel megtölteni a lapokat. Hiszen a hírek szereplői és olvasói egyaránt nem csináltak semmi érdemlegeset. De valamiről mégiscsak kellett írni, hiszen azért kapták a fizetésüket, meg egyébként is... Ilyenkor jöttek a mezőgazdasági és piaci beszámolók. Miről is? Hát a kiváló uborkatermésről, hiszen például annak van ilyenkor a szezonja. És még a konzervgyárak munkájáról is bele lehetett szőni egy riportot ennek kapcsán. Mostanság is nevezik így a nyári időszakot, kb. augusztus 20-ig, amikor meg éppen az üdülőhelyeken áll meg az élet, bezárnak a nyári vendéglők, függetlenül az időjárástól.

Két kedves meghatározást is találtam az uborkaszezon kifejezésre.
Az egyik az Unciklopédia nevű oldalon: Jó publicista nem vacakol, képzavarral kezdi: az uborkaszezon az a légköri helyzet, amikor banánérlelő meleg van.
A másik a magyar-magyar szótár blogon: Uborkaszezon – sajtómunkás szlengben a nyáron a fű se nyő mélymagyar kifejezés tömörítvénye.

Mindez nem jelenti azt, hogy nem szeretem az uborkát – nagyon is szeretem, minden formában, csak úgy, magában, egy kis sóval is – mint ahogy azt sem, hogy semmit nem főztem mostanában.

Uborkából közben – mivel végre lett hozzá elég meleg – elkészült egy kisebb üvegnyi kovászos. Gondoltam, kicserélem a régi képet, illetve teszek föl egy újat, mert a kis üvegben csinosabban nézett ki. Hát ez nem sikerült, közben a fotómasina sztrájkba fogott. Sajnos ezt azóta is folytatja, egyáltalán nem működik. Igaz, hogy nem vagyok egyébként sem egy fényképész bajnok, de mégis jobban szeretem, ha kép is van az esetleges főzős bejegyzéshez. A kovászos uborka viszont finom lett. És mivel előzőleg sütöttem egy adag csirketöpörtyűt is – az már elfogyott, de a zsírból még van – jut az uborkához zsíros kenyér is (vagy fordítva).

Most úgy látom, néhányan mások is csak hellyel-közzel írogatnak mostanában, még azok is, akik nem utaztak el nyaralni, én is így vagyok ezzel. Főzök is azért persze, és majd beszámolok, ahogy szoktam.

4 komment

Címkék: személyes

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr42138740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyria · http://tyria.freeblog.hu 2010.07.11. 09:26:27

Jót mosolyogtam az uborkaszezonos elemzéseden! Közben sikerült "rávenned" engem idén a kajszilekvár főzésére. Nagyon nem volt kedvem hozzá, de elég sok lett a 2 fán, kár lenne kihagyni. De hosszú órákig nem vállalnám már a főzögetést. Pláne még munka után!

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.07.12. 20:44:04

@Tyria: :) A barackot tényleg kár lenne kihagyni, főleg, ha saját termés! Én mindig azzal biztatom magam, ha elfáradok bármilyen befőzésnél, hogy aztán meg milyen jó elővenni, elfogyasztani. Hát nem?

Tyria · http://tyria.freeblog.hu 2010.07.16. 11:31:04

@BeckZsu: De bizony! :-) És most még a lelkiismeretem sem furdalhat a cukor miatt, mert nem tettem bele! Gyümölcscukorral készítettem! :-)

sedithm 2010.07.16. 12:16:08

Hát, menten hanyatt vágom magam. Még múlt hónapban, amikor vezércikket kellett "izzadnom" az Erdélyi konyha számára, első perctől beugrott a címe: Uborkaszezon. Mivel éppen a júliusi számba keleltt volna, teljesen aktuális lett volna minden szempontból. De a szavak egyszerűen nem akartak jönni. Aztán teljesen más lett belőle, Ízek történelme lett a címe. Most, hoyg olvastalak meg rájöttem: jó, hoyg nem is erről írtam, mert iylen jól én nem tudtam volna megfogalmazni, és csak egy silány, valós "izzadmány" lett volna. Amúgy a megírás "kínjairól" beszámoltam itt: krisztaboro.blogspot.com/2010/06/ujsagiras.html
Üdv, Edith
süti beállítások módosítása