HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Szaftos pulykamell hurmában pácolva

2020.02.05. 08:53 BeckZsu

hurmapuly1.jpg

A hurma egy olyan gyümölcs, aminek rengeteg neve van – sok meleg helyen terem, és mindenütt másképp hívják. A Wikipédia szerint datolyaszilva (Diospyros kaki), sharonfruit, hurma, kákó, persimon, kakiszilva. Sokan megismerkedtek vele már korábban, külföldi utazásaikon. Miután már jó néhány éve lehet kapni itt nálunk is, egyre többen ismerik, szeretik is. Én hurmaként ismertem meg valamikor régen, azóta is így nevezem. És nagyon szeretem, savanykás-édes, kellemes ízét. Ráadásul azt mondják, rengeteg hasznos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, ami nem hátrány.

Gyakran veszek, amikor akciós, és eddig még nem fogtam ki olyat, ami erősen csersavas (mint ahogy annak idején megismertem), de most legutóbb olyan volt. Még akkor sem vesztette el az erősen összehúzó hatását, amikor már a konyhában beérett, ahogy máskor is. Olvastam valahol, hogy megfőzve ezt az ízt elveszti, kipróbáltam. Szerencsére igaz.

Mivel elég sokféle savat is tartalmaz, alkalmas húsok pácolására is, így nemcsak megfőztem, hanem erre is felhasználtam. Egy ideje gyakran veszek pulykamell belső filét, sokféle ételhez jó, egyben sütve is, apróhúsnak vagy keresztben kisebb szeletekre vágva is jól működik, most kisebb darab volt, ezt vágtam fel szeletbe, így kisebb-nagyobb darabok lettek.

hurmapuly3.jpg

Két nagyobb fej hagymát felaprítottam, kissé megdinszteltem. Két érett hurmát meghámoztam, feldaraboltam, a hagymával együtt pároltam tovább. Amikor viszonylag egységes massza lett belőle, félretettem hűlni. Amikor kihűlt, belekevertem a húsdarabokat, és fóliával lefedve másnapig a hűtőbe tettem.

Akkor serpenyőbe tettem, megsóztam, fehér borssal, gyömbérrel fűszereztem, néha megkeverve átsütöttem / főztem, amíg a hús megpuhult – ez elég gyorsan ment. Hozzáöntöttem 2 dl főzőtejszínt, forraltam egy kis ideig, de hamar besűrűsödött, kész is. Kellemes, picit édeskés, fűszeres íze volt ennek a kevés munkával készülő, de nem mindennapi ételnek. Sima, főtt basmati rizzsel ettük.

hurmapuly2.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcsös mártás pulykamell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr4315459494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása