HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Póréhagymás caponata

2019.11.14. 13:00 BeckZsu

caponpores1.jpg

Gyönyörű, friss, óriási, vaskos – talán túlzottan is – pórét láttam meg a boltban. És még akciós is volt. Persze vettem kettőt. Aztán jutott eszembe, hogy láttam valahol egy ilyen ötletet, hogy a caponata (szicíliai padlizsánsaláta) az alap padlizsán helyett póréhagymával készült. Nem tudom, maga a caponata szó jelent-e valamit ezen az ételen kívül – én nem találtam ilyet. De akárhogy is van, ki akartam próbálni ezt is.

caponpores3.jpgcaponpores4.jpg

Az egyik pórét, a zöldjének eltávolítása után, kb. egy centiméter vastag karikákra vágtam, serpenyőben, kevés (nem szűz) olívaolajon megpirítottam. Utána kb. egy deci vizet hozzáöntöttem, addig főztem, míg a víz elpárolgott, addigra a póré megpuhult. Hozzátettem egy 40 dkg-os konzerv aprított paradicsomot, tovább főztem, míg jó besűrűsödött. Akkor kevertem hozzá kb. egy maréknyi zöld olajbogyót, kettévágva. (Éppen szardellával töltött olajbogyó volt itthon, úgy gondoltam, a kis szardellás íz sem fog megártani.) Aztán egy evőkanálnyi, leöblített kapribogyót, kicsivel több, előzőleg megáztatott mazsolát, egy-egy kanál fehérborecetet és mézet. Ezekkel is jól összeforraltam.

habanparutso3.jpgMivel éppen előtte szedtük le az erkélyen a még megmaradt pici paradicsomokat habanparutso2.jpg és a még zöld habanero paprikát, habanparutso1.jpg ebből a paprikából is vágtam bele két pici paprikát, egészen apróra, hogy jól elkeveredjen. (Nem méregerősre, csak kicsit csípősre akartam, ezért az egyik paprika belekeverése után megkóstoltam, aztán tettem csak bele a másodikat, szerencsére sikerült éppen csak annyira erősre, ahogy mi még szeretjük.)

caponpores2.jpg

Ahogy a padlizsánosat is, pirított vajas kenyérrel, hidegen ettük. A póré kicsit édeskés, a paradicsom savanykás, a többi része pikáns, egészében nagyon kellemes. Nálunk többnyire vacsoraként szerepelt.

Szólj hozzá!

Címkék: saláta zöldség hidegkaja büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr615305914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása