HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Padlizsán másképp panírozva, sütve

2019.09.14. 18:11 BeckZsu

padlimajonsajt1.jpg

Tudom, hogy sokan nem szeretik a padlizsánt, vagy csak padlizsánkrémnek vagy rántottként eszik meg. (Talán előítélet, mert a régebbi fajták gyakran keserűek voltak, vagy vacakolni kellett vele, hogy ne legyen olyan. Mostanában nem találkoztam ilyennel.) Már sokszor sajnálkoztam ezen, most nem fogok. Inkább legyen itt egy új ötlet a rántott padlizsán elkészítéséhez, hogy ne legyen unalmas.

Karcsú, nem túl nagy, hosszúkás padlizsánokat választottam, mint mindig, ha van olyan. Jól megmostam, megtörölgettem, és kb. egy-másfél centis karikákra vágtam.

4-5 kanál majonézt elkevertem egy kanál tejföllel (csak hogy ne legyen túl sűrű) és egy kiskanál fokhagyma-granulátummal. Másik tányérban finom zsemlemorzsát kevertem kb. 1/3 mennyiségű reszelt parmezánnal (csak az olasz dobozos változat volt, de az sem rossz) és egy kiskanál olasz fűszerkeverékkel.

Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra, a tepsit sütőpapírral béleltem.

A padlizsánkarikákat mindkét oldalukon először a majonézbe, utána a morzsás keverékbe mártottam, figyelve, hogy jól befedje mindkettő, utána azonnal a tepsibe fektettem.

padlimajonsajt3.jpg

Kb. 15 perc után – amikor pirulni kezdett – megfordítottam őket, további 15 perc múlva elkészült.

Vegyes – uborka, paradicsom, hagyma – joghurtos salátával ettük.

padlimajonsajt2.jpg
Másnap, mivel természetesen nem fogyott el egy alkalommal, megszórtam a már sült, hideg padlizsánokat reszelt sajttal, és úgy sütöttem 200 fokon, csak felső fűtéssel, amíg a sajt megolvadt. Így készült belőle egy érdekes meleg szendvics. Ehhez is jutott még a salátából is.

Szólj hozzá!

Címkék: padlizsán rántott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr6815092540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása