HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Diómajonéz

2010.05.18. 08:38 BeckZsu

Első olvasatra nekem is furcsán hangzott, de aztán – miután még néhány helyen találkoztam vele böngészés közben – felcsigázta a fantáziámat ez a mártásféle. (Nem azonos a grúz diómártással, amit már máskor is megcsináltam.)

Igazán a majonézre hasonlít, illetve ugyanúgy használható is, mint a majonéz vagy a tartármártás. És mindenképpen jó alternatíva azoknak, akik nincsenek jó barátságban a nyers tojással vagy tejérzékenyek.

Az elkészítése pedig egyszerű:

Fél pohár – 1 dl – diót elkevertem 1 teáskanál porcukorral, 1 evőkanál mustárral, kb. 2 evőkanál citromlével. Én botmixerrel kevertem a hozzá tartozó hosszúkás edényben, de persze lehet habverővel, akármivel is.

A keletkezett masszához hozzákevertem 1 dl olajat, kis sót, és apránként hígítottam felforralt, lehűtött vízzel. Ettől folyamatosan kifehéredett. Addig kevertem hozzá vizet, amíg elérte a megfelelő – a tejfölhöz hasonlító – sűrűséget.

Természetesen a cukor, citrom, só mennyiségét mindenki ízlése szerint állapítja meg. Bármilyen növényi olaj megfelelő hozzá. Érezni lehet rajta a dió ízét, de aki nem tudja, miből készült, nem biztos, hogy azonnal megismeri.

És a végén, felhasználástól függően lehet még fűszerekkel ízesíteni, tegnap én kevés tárkonyt és petrezselymet csipkedtem bele.

2 komment

Címkék: mártás hidegkaja

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr432012001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sedithm 2010.05.18. 14:11:17

Ó, ez nagyon klassz ötlet! Ki is fogom próbálni! És ajánlani is fogom másoknak!

Amit én ismerek és diót is lehet beletenni, az a diós muzsdéj, azaz fokhagymaszósz, ehhez a darált diót áttört fokhagymával kell elkeverni, megsózni és adagolni hozzá az olajat, mint a majonézhez. Ez viszont nagyon tömény ízű, mindenképpen kell valami lazító bele, én általában tejföllel vagy joghurttal hígítom.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.05.20. 07:28:10

@sedithm: kíváncsi vagyok, hogy fog ízleni, nekem tetszik :)
süti beállítások módosítása