HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Lecsó padlizsánnal

2009.07.08. 07:25 BeckZsu

Azt gondolom, hogy már eléggé elterjedt, hogy a lecsót különböző tökfélékkel – mással is, de most erről szól a mese – bővítjük; padlizsánnal, cukkinivel, patisszonnal, de én már sima gyenge tökkel is csináltam. Ennek ellenére én ismerek olyanokat, akik elszörnyülködve gondolnak erre. Pedig csak meg kell próbálni, szerintem a padlizsán a legjobb, és bár a lecsó hagyományosan is nagyon finom, így egy kicsit más, de semmivel nem rosszabb, sőt.

Húsos változatban is főztem már, az kicsit más jellegű, mint kolbásszal, tehát egy újabb, másik ételnek mondható.

Tulajdonképpen ugyanúgy főztem, mint a szokásos lecsót, most olyan kedvem volt, hogy nem tettem bele szalonnát, csak olajon kezdtem az elég nagy fej hagymát párolni, aztán következett a kockára vágott 5 db paradicsom. Ekkor beletettem egy kb. 15 centis kolbászt karikára vágva, utána 5 db paprikát és egy közepes padlizsánt. Megsóztam, és amikor már volt leve, belevágtam néhány darab mini debreceni kolbászt. (Ezek olyan vicces, kisujjnyi méretű kolbászok, néha lehet ilyet kapni, egyszer megmértem, kb. két deka egy darab belőle. Most a fagyasztóból vettem elő.) Csak annyi ideig főztem, hogy a paprika szét ne főjön.

Hozzá pedig friss, ropogós kenyeret lehet enni.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség padlizsán főzelékféle

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr101232725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása