HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sajtos, tejszínes csirkemell

2009.11.26. 16:49 BeckZsu

 

Többféleképpen is szoktam hasonlót csinálni, tejföllel és tejszínnel is, de ha ranglistát akarnék felállítani – amit persze nem akarok – akkor valószínűleg ez lenne az első helyen. Eredetileg úgy készült, hogy a csirkemell-szeleteket „bepaníroztam”, vagyis sózás után lisztbe, majd tojásba, végül reszelt sajtba forgattam. Tepsibe fektettem, leöntöttem tejszínnel, amibe az esetleg kimaradt tojást is belekevertem. Így sem túl bonyolult, de most még tovább egyszerűsítettem a folyamatot.

Nyolc szelet húst vágtam, ez két egész csirkemell, a fél darabok lapjában kettévágva. Ehhez két tojást felvertem, belekevertem egy teáskanál sót, púpos kanál lisztet, egy kis fokhagymaport (ez bátran elhagyható, de én szeretem).

A tepsit vajjal kikentem, vastagon beszórtam a megreszelt 25 dkg sajt felével. A húsokat a tojásos keverékbe tettem, átforgattam, majd egyenként szedtem ki, a tepsibe, a sajtra fektettem egymás mellé. Szétterítettem rajta a sajt másik felét. A tálban marad tojáshoz kevertem 2,5 dl tejszínt, ráöntöttem a sajtra.

Lefedve tettem a sütőbe 200 fokra. Félóra múlva levettem a fedőt, még addig sütöttem, amíg a sajt megpirult rajta. (Ugyanígy elkészíthető sertésszeletből is, valószínűleg kicsit tovább tart, addig érdemes fedő alatt sütni, amíg a hús megpuhul.)

Ahogy lapáttal kiszedtem egyenként a szeleteket, ugyanúgy rajta volt a sajtbunda, mint amikor egyenként forgattam a sajtba. A hús pedig porhanyós, puha, egy kicsit sem száraz.

Természetesen köret is volt hozzá: kicsit megbolondított krumplipüré.

Szólj hozzá!

Címkék: sajt csirkemell gratin tepsis

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr611554274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása