HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (78) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (85) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (163) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Az örök kedvencem

2009.05.25. 16:10 BeckZsu

Meggyőződésem, hogy nem vagyok ezzel egyedül. Mármint a rántott csirke iránti vonzalmammal. Nagyon fontosnak tartom a változatosságot, de ezt nem tudom megunni, persze azért nem is csinálom olyan gyakran, hogy ne essen jól minden alkalommal.

Most is a morzsa nélküli változat volt soron, talán úgy még jobban is szeretem, és azt képzelem, hogy egy picit kevésbé hizlalós, hiszen a prézli több zsírt (olajat) szív magába.

Mivel egész csirkém volt, szétdaraboltam, a combokat (kettévágva) és a mellet kicsontoztam; abból is négy szelet lett. A hátát és a csontokat levesbe szántam, a többiből lett a rántott, vagyis csak lisztbe és tojásba bundázva. Most a tojás minden további ízesítés nélkül.

Nem maradhatott el a petrezselymes újkrumpli sem. Most is vadásztam az apró krumplikra, a zöldségesnél kétféle volt, én a picikből is kiválogattam a legkisebbeket. Tudom, sokan nem kapirgálják le a héját, én igen, úgy szeretem. És ahogy mindig, nem főztem, csak pároltam, még így is percek alatt szinte túlpuhult.

Hozzá még egy vegyes joghurtos saláta ... kell ennél jobb ebéd?

5 komment · 2 trackback

Címkék: csirke rántott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr491142947

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ruang prediksi 6 maret 2016 2018.02.09. 06:36:34

Ultra-nap! A tűz tovább ég, a föld forog tovább és szeretetet kell, hogy adj! - Depeche Mode összes

Trackback: prediksi 77 2018.02.08. 16:33:55

✈BOOKING English✈ - SZÁLLÁSFOGLALÁS ANGOLUL 70 1 kifejezéssel! - English-Online.hu

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dorothy62 2009.05.25. 21:02:52

Nos, helló, mélységesen igaz, a rántotthús országában élünk, de ki bánja, ha esetleg tudod a KFC receptjét megköszönném, csak azért, hogy ne mindig egyforma legyen az a rántott csirke.. :))

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.05.26. 07:27:00

Sajnos, azt nem tudom, de szoktam ízesítőket, fűszereket tenni a tojásba és/vagy a lisztbe is. Ha nem is olyan, de lehet kísérletezgetni, variálni :)))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.06.05. 12:09:43

Előszöris gratulálok a bloghoz, nagyon kedvesen, szépen írsz, öröm olvasni a blogot önmagáért is, persze az egyszerű de finom étkek is megérnek egy misét :)
egy kérdésem volna: hogyan lehet elkerülni, hogy a rántott csirke 'véres' azaz vöröses maradjon a csontnál? Főleg combnál fordul elő ez. Nem tudom, hogy küszöböljem ki - ha lassabban sütöm hosszabb ideig, nagyon magába szívja az olajat. Valami ötlet?

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.06.05. 12:27:11

@Rékuc: Nagyon köszönöm a dicséretet, a kedves szavaidat :)
Azt én sem bírom, ha véres marad, talán ezért is szeretem kicsontozva a legjobban. De ha nem, főleg nagyobb csirkecombnál, akkor egy éles késsel bevágom a csonttal párhozamosan a húst, ahol vastagabb - kb. a hús feléig, de akár egészen a csontig is lehet - és kicsit szétnyitom. Így, hogy vékonyabb, könnyebben átsül.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.06.05. 13:40:31

húúú de jó tipp, köszönöm szépen :) mindjárt meg is jött a kedvem a rántott csibéhez. Nagyon szeretem, de totál elment tőle a kedvem, amikor párszor egymásután véres húsba haraptam :(
süti beállítások módosítása