HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Paradicsomos bab

2009.02.17. 08:25 BeckZsu

Konzervekből összeállított gyors hétköznapi ebéd. A paradicsom házilag készült konzerv, a bab nem. Én paradicsomszósznak neveztem el, de kis jóakarattal, vagy nagyzolva, akár csatninak (chutney) is mondhatnám. Mindegy, frissen elkészíteni sem nagy dolog – nyáron. Ilyenkor meg jól jön, hogy csak elő kell venni a spájzból és kinyitni az üveget.

Beletettem egy lábosba, hozzátettem a fűszereket; bazsalikomot, oregánót, kakukkfüvet, rozmaringot. Mivel elég sűrű, egy kevés vízzel hígítottam, hogy a szárított fűszereknek legyen módjuk megpuhulni, ízüket kiadni. Azután a konzerv fehérbabot leöblítettem, belekevertem, összeforraltam.

 

... és sütőben sült fasírt

Általában jobban szeretek egybefasírtot sütni, kényelmesebb, berakom a sütőbe, aztán nem nagyon kell foglalkozni vele, kevésbé terjed a szaga is a lakásban. De enni meg nagyon szeretem a ... hogy is hívják ezt rendesen, de nem túl hivatalosan? Ha nem egyben, akkor külön? vagy pogácsa, esetleg labda? Vagdalthús-pogácsa?

Hát most úgy csináltam, hogy persze először összegyúrtam a darált húst (most sertés és marha keverve) szokásosan áztatott zsemlével, hagymával, fokhagymával, sóval, fűszerekkel. Megformáztam a kis fasírtokat, finom morzsába forgattam. Serpenyőben kevés olajon gyorsan megsütöttem mindkét oldalukat kb. 1-1 percig, aztán tepsibe raktam, és 200 fokon a sütőben sütöttem készre. 

Szólj hozzá!

Címkék: mártás bab darálthús főzelékféle

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr76947983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása