HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csirkemell sonkával, barackkal

2008.12.11. 09:20 BeckZsu

Már néhány hete volt, hogy piacon járva aszalt barackot vettem. Akkor is arra gondoltam, hogy hússal kombinálva csinálok majd belőle valamit, de még nem találtam ki, hogy mit is. Persze többet vettem, mint ami egy ételhez kellhet, hiszen előtte jó alaposan meg kell kóstolni. Aztán valamelyik boltban akciós volt a „Feketeerdei sonka”, ennek sem álltam ellen, nem rossz az vacsorára, kenyérrel sem, de mégis úgy döntöttem, hogy inkább valamit valahogyan főzni kellene vele.

Hát így alakult ki ez az étel, hogy ezeket összekombináltam. Úgy gondoltam, hogy ha dinnyével finom a sonka – márpedig finom –, akkor barackkal sem lehet rossz.

Az aszalt barackot kb. 2 órára vízbe áztattam, hogy kicsit megpuhuljon, de nem egészen puhára. A csirkemellből lapjában nagyobb szeleteket vágtam, egy kicsit kiveregettem, egészen picit megsóztam.

Egy-egy csirkemell-szelet egyik oldalára két-két kettévágott barackot fektettem, ráhajtottam a hús másik felét, a sonkaszelettel betekertem, a biztonság kedvéért fogpiszkálóval megtűztem.

Nagyon kevés olajon minden darab mindkét oldalát gyorsan megsütöttem, ezzel a sonka már megtapad a húson, akár ki is lehet húzni a fogvájót. Hat darab hústekercs volt, ezt 2 dl tejszínnel leöntöttem, a lángot kicsire vettem, lefedtem az edényt. A tejszín jól besűrűsödött, annyira, hogy kevésnek is találtam, ezért tejjel pótolgattam. Kb. félóra alatt átpuhult az egész.

Mellé csak valami semleges ízű köretet akartam, ez párolt rizs volt, petrezselymet főleg azért tettem bele, hogy színesebb legyen, no meg jó is.

2 komment

Címkék: csirke gyümölcsös csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr23816714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sedith · http://krisztaboro.blogspot.com/ 2008.12.11. 10:35:25

Köszi a múltkori hozzászólásodat! Igazad volt!
Jól hangzik ez a husi, csak nálunk nem nagyon megy a gyümölcs-hús kombináció. A férjemnek ne is próbáljak ilyesmit adni, az én fantáziámat viszont állandóan birizgálja. Mindig azt hiszem, hoyg na, de ez most biztos ízlene. Így vagyok most a te recepteddel is. Egyszer próbáltam ki egy receptet, ahol csirkemellre mindenféle gyümölcsöt kell kockázni, majd sajttal befedni és hasonlóan tejszínesen elkészíteni, na az nagyon finom volt. Szóval, mégsem vagyok menthetetlen eset.:)
Üdv, Edith

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.12.12. 09:22:16

Nálunk mindenki (férjem, gyerekeim) szereti a gyümölccsel kombinált húsokat, de a legtöbb ismerősöm nem.
A lányom a férjét most próbálja rászoktatni :) Szerintem érdemes...
süti beállítások módosítása