HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Tepsis rizs hússal, zöldséggel

2008.10.06. 13:24 BeckZsu

Vagyis csőben sütve, ami azt jelenti, hogy sütőben, eredeti, francia nevén au gratin, magyar-német ragozással gratinírozott. Ennek a lényege, hogy az ételt sütőben fejezzük be. Ehhez a felhasznált alapanyagokat, különböző zöldségeket, húsokat előkészítjük, megfőzzük vagy megpároljuk, majd a megfelelő - ez többféle is lehet - mártással leöntve rövid ideig a sütőben pirítjuk.

Mindezt azért írtam le ilyen részletesen, mert valamikor volt szerencsém (már megint) megnézni az egyik „híresemberes-vacsorázós”, igen vicces műsort, amikor valaki palacsintát készített csőben sütve, és amikor ették, mindenki találgatta, hogy ez a kifejezés vajon mit jelent. Végül a „szakács” eldöntötte, hogy mivel a palacsinta csővé van tekerve, innen az elnevezés. Hát...

Ez az étel is a félóra alatt összerakható kategóriába tartozik, aztán a sütő még kicsit dolgozik, és kész. Először föltettem főni a jól megmosott rizst. Aztán egy serpenyőben egy kanál olajon megpároltam kb. két maréknyi vegyes zöldséget; borsó, répa, kukorica, piros paprikakockák és zöld hüvelyű bab darabok voltak benne. Amikor megpuhult, megszórtam egy kevés zöldfűszeres sóval, és még kis ideig pirítottam. Kivettem, áttettem egy tálba, és a visszamaradt olajban csirkemell-kockákat pirítottam, még egy kicsit megsóztam. A tálban összekevertem a zöldséggel, majd a rizst is hozzákevertem.

Két tojást jó alaposan összekevertem 2 dl tejszínnel, ráöntöttem a keverékre, megrázogattam, hogy mindenhova eljusson, betettem a sütőbe 200 fokra. Kb. 20 perc után a tetejét megszórtam reszelt sajttal, addig sütöttem még, amíg a sajt szép színt kapott. 

2 komment

Címkék: zöldség egytálétel rakott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr58699385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fűszeres Eszter · http://fuszereslelek.blogspot.com 2008.10.06. 13:45:21

Nem szabad őket nézni, mert elszívják az ember agyát :-D

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.10.06. 20:13:15

Eszter, igazad van, lehet, hogy az enyémmel már baj is van, azért nézem néha :))
süti beállítások módosítása