HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Alma slafrokban

2008.09.21. 17:31 BeckZsu

Ismeri még valaki ezt a szót? És ki használja manapság? Na jó, akkor pongyolában. Gyerekkoromban egyik nagymamám így, másik úgy mondta. Ma már maga a ruhadarab is kiment a divatból, legalábbis az a fényes anyagból, szaténból vagy brokátból készült, többnyire mintás, hosszú, egészen földig érő. Egy kedves emlékem: Zemplénben voltunk, egyik nap korán reggel indultunk valahova, és útközben, Tállyán betértünk egy presszóba. Bejött néhány asszony, mindegyik hosszú pongyolában, alatta még a hálóingük is kivillant, ott, együtt itták meg a kávéjukat, beszélgetve, mielőtt a napi munkához fogtak volna.

Az étel pedig eredetileg úgy készül, hogy az almát – szerintem legjobb a savanykás rétesalma, ami szintén eléggé kiment már a divatból – meghámozzuk, kivájjuk a csutkáját, és keresztben felvágjuk. A szép, egyenletes lyukas karikákat sűrű palacsintatésztába mártva megsütjük.

De ha hullott az alma? Mert én olyat kaptam, ami nagyon finom volt, csak éppen kicsit hibás. Kidobni igazán kár lenne, de szépen szeletelni nem lehet, hiszen ki kell vágni belőle ezt-azt.

Mivel ez így kissé rendetlen, semmiképpen sem elegáns, talán nevezzük inkább úgy: alma szabadidőruhában.

Megkevertem a palacsintatésztát, tejföl sűrűségűre; liszt, egy tojás, kiskanál sütőpor, csipet só, tej. Az almát pedig ahogy lehetett, darabokra vágtam, egyenesen belekevertem, annyit, hogy az alma jóval több legyen, mint a tészta.

Ezután kanalanként adagoltam a serpenyőben melegített nem túl sok olajba, a kanál hátával szétterítettem, és mindkét oldalukon megsütöttem. Fahéjas cukorral megszórva, frissen, melegen a legjobb.

14 komment

Címkék: édes gyümölcsös

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr47674466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsi · http://zsuzsifoz.blogspot.com 2008.09.21. 18:59:12

Nálunk is így hívja a család:-))

MP33PORTAL · http://downlinkz.com 2008.09.21. 19:53:24

Nos megint csak a blog dizájnjához szeretnék hozzászólni. Úgy látom akadnak még itt ötletes és hozzáértő bloggerek. Higyétek el, mikor az ember a 25. blog után a 25+1. blogot látja gyári sablonnal, akkor egy kicsit elgondolkodik. ... Szóval gratula mégegyszer a jó dizájnhoz. Be is teszem a kedvencekbe a "Dizányos blogok" mappába. :)

MP33PORTAL · http://downlinkz.com 2008.09.21. 19:57:29

u.i ha a lábléc is jól ki lenne dolgozva esküszöm megcsináltatok neked egy " www.ma.tt " érdemrendet. (Ez a wordpress fejlesztőjének blogja)

fűzfavirág 2008.09.21. 20:04:34

A megoldás a pongyolás alma édes testvére, nálunk mindig egyszerre készültek, mert a család egyik fele ezt, a másik azt szerette jobban: az almás palacsinta. A pongyola-palacsintatésztába szépen bele kell reszelni (a legnagyobb lukon) az almát, elkeverni és hadd szóljon! Nem palacsintaméretűre kell sütni, hanem kb egyharmad palacsintára, és sokkal kövérebb/vastagabb -- ha egy pici sütőport keversz bele, akkor szó szerint párnácskává dagad. Kell alá egy-két csöpp olaj minden körben és a végén rá bőségesen fahéjas porcukor. Tudom, hogy nem az egészség útja a bőséges porcukor, de sajnos attól lesz igazán mennyei.

rekamorvay · http://www.tejmentes.com/ 2008.09.21. 21:40:19

Szia! Csatlakozom, nekem is nagyon tetszik a design. Elárulod, hogy csináltad?

sprenczl 2008.09.21. 21:55:52

Bundás alma forever! Turáni alma, hunogur munkahely! kisgazda.info

sprenczl 2008.09.21. 21:56:41

u.i.: nálunk is a nagymama csinálta a legjobban!!!
kisgazda.info

Janez 2008.09.21. 22:24:25

Nejem a fennti recept szerint készitette.
Nekem nem izlett,az alma nyers maradt,habár némileg meleg.
Erreföl ÉN az almaszeleteket előbb kevés olajban megsütöttem,kevés cukor hozzáadása után.A képződött karamell nagyságrendileg javitott az ízén,majd jött a palacsintatészta./Meghintve fahéjas porcukorral./

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.09.22. 07:58:55

Zsuzsi, jó hallani, hogy él még ez az elnevezés :)

MP33 és Réka, nagyon köszönöm a dicséretet, de engem csak annyiban illet, hogy én nagyon akartam a „gyáritól” eltérő dizájnt, a megvalósítás a fiam és egy grafikus barátjának az érdeme, úgyhogy ezt továbbítottam nekik!

Fúzfavirág, én is csináltam már reszelt almából is, az is finom, persze hogy fahéjas cukorral, de én szeretem azt is, ha külön érezni az almadarabokat.

Janez, ez attól is függ, hogy ki mennyire szereti egyébként az almát :) Én igen, de azért a te változatod sem lehet rossz, sőt! :)

trappedinthecloset 2008.09.22. 08:54:53

i luv ya :)

Nagy Judit 2008.09.22. 16:11:03

Csodálatos,ez a desszertként is tálalható,édesség. Ami ennek a mása, tésztának alapanyaga,csak nem édesen hanem sósan keverem ki.és alma helyett szép nagy burgonyákat mártok,karikára szeletelve ebbe a masszába. kisütve, köretként,de vacsira is csodálatos./de még sörkorinak is szuper.

Marcsi 2008.09.22. 17:45:21

Pongyola vagy slafrok teljesen mindegy a név.
A lényeg az iz és a zamat.!!!!!!!!!!!

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.09.23. 08:27:08

Judit, én sokfélét szoktam palacsintabundában sütni, krumplit még eddig nem, de ki fogom próbálni. Én akkor sem teszek cukrot a tésztába, ha édesnek készül, csak evésnél a tetejére, illetve a „rendes” palacsintánál persze a töltelékbe.

Marcsi, teljesen igazad van :)

Garfyka 2009.10.14. 14:33:20

Gyerekkoromban slafrok volt az, mikor magunkra csavartunk egy-egy nagy plédet és előkelő királykisasszonyosan húztuk magunk után a földön :) ... lehetőleg az udvaron, nagymamám legnagyobb "örömére".
süti beállítások módosítása