HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Baba ganoush – közel-keleti padlizsánkrém

2015.03.19. 08:45 BeckZsu

babaganus3.jpgEgyszer már régebben leírtam ezt, de sikerült úgy eldugnom, hogy még én is nehezen találom meg. Ezért most újra, ráadásul sokkal egyszerűbben. Ugyanis már vettem kész tahinit (szezámkrém), nem kell házilag szezámmagból előállítani; pirítani, darálni. Óriási különbség, így alig van vele munka.babaganus4.jpg

A receptet azért megismétlem, apró változtatásokat csináltam csak a régihez képest: 2 padlizsánt félbevágva, bekockázva, a sütőben barnásra, puhára sütöttem (tűzön jobb lett volna, talán majd máskor). Kikanalaztam a héjából, összepépesítettem, belekevertem 5 gerezd összenyomott fokhagymát, 1 citrom levét, 4 evőkanál szezámmagkrémet, 2 teáskanál szumákot (itt már említettem ezt a fűszert), 1 teáskanál őrölt római köményt, 1 teáskanál őrölt görögszéna-magot. Megsóztam, végül hozzátettem 1 nagy csokor apróra vágott petrezselymet is.

Egy részét ajándékba szántam, azt csinos kis üvegbe raktam, címkét is csináltam a fedelére.

A többit mi ettük meg, leginkább pirítós kenyérrel.

babaganus2.jpg

  babaganus1.jpg

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: mártás padlizsán hidegkaja büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr877282907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása