HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Fűszeres dzsumbuj a kertben

2010.07.19. 08:05 BeckZsu

(Nem tudom, milyen bolond szó ez, nekem így jut eszembe, ahányszor ránézek, talán a dzsungel szóból ered, talán nem...)

A már sokéves növények valami rettentő káoszban látszanak, pedig van abban rendszer, csak nem eléggé látszik már, hogy így túlnőttek. És egy jó adagot már levágtam, részben felaprítva befagyasztottam, részben rátukmáltam a szomszédokra.

Az oregánóból majd vágok még, hamarosan teljesen virágban lesz, úgy tudom, szárítani akkor a legjobb, tehát minden évben úgy szoktam.

A zsálya is már virágzik. És a muskotályzsálya is, amit nem is akartam többé ültetni, nem is tettem, magától nőtt ki, biztosan elszórta a magját két éve. Persze láttam, hogy lesz, akkora leveleket növeszt, hogy nem lehet nem észrevenni, de nem volt szívem kitépni.

A menta is most van teljes virágban, arra is szárítás vár még. Jó, frissítő tea lesz majd belőle. Talán még előtte még egy adag szörp. A citromfűből már az idei adag szörp is elkészült, van bőven.

Hát látszik, hogy nem vagyok én egy rendes, hozzáértő kertész, csak úgy nőnek az évelő növények égbe, világba, miután valamikor elültettem őket, már jó néhány éve.

A szomszédban lévő rendetlenséget eltakarni még babot is futtattam a kerítésre, most már szépen virágzik. Hogy termés lesz-e, majd kiderül, ugyanis tavaly is ültettem, virága volt is, de bab alig lett belőle egy levesre való. Nem csak a kerítésre futott, jó hely neki erre a szerencsétlen, elpusztult fügefa is, az, amelyiken tavaly annyi – és olyan gyönyörű – termés volt, hogy nem győztük megenni, befőzni. Most meg csak a száraz ágak meredeznek.

A másik oldalon pedig az új fűszeres kertecske, ahol reményeimnek megfelelően szépen fejlődik a bazsalikom és a levélpetrezselyem, de az ide átültetett kakukkfű és snidling is.

Ez az én kertészeti játékom, szórakozásom – persze a virágokon kívül. 

4 komment

Címkék: személyes fűszer

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr142160187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Illicium verum (törölt) 2010.07.19. 16:41:16

Ezt lehet, hogy nem itt és most kellene, de kérdezem, hogy ha zöldbabot készítesz, akkor mindkét végét levágod? Engem nagymamám erre tanított, de úgy (45!) évnyi késéssel rácsodálkoztam múltkoriban, hogy mások csak az egyiket vágják le. :))

Főz és fecseg 2010.07.19. 16:54:09

Zsu, gyönyörű a fűszerkerted, gratulálok!

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.07.19. 17:04:28

@Illicium verum: Mindegy, hol kérdezed, én bizony mindkét végét levágom. Ha szép gyenge, akkor csak kicsit. Akkor most én is itt mesélem el, hogy sok éve, középiskolás koromban nyáron dolgoztam konzervgyárban, és éppen zöldbabok végeit kellett levágni - mindkettőt - úgy nevezték a műveletet, hogy „babot hegyezni”.

@Főz és fecseg: Köszönöm, talán kissé slampos, gondolom, a tied rendesebb :)))

Illicium verum (törölt) 2010.07.19. 19:11:33

:) Köszönöm a választ! Maradok én is a kettőnél, mert arra "áll rá" a kezem.
süti beállítások módosítása