HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Tárcsán sütés, amikor szép idő van

2010.05.15. 19:07 BeckZsu

Esik eső, jujjujjuj, hozzá még a szél is fúj... Igaz, elég régen voltak a gyerekeim óvodások, amikor ezt a dalocskát tanulták, de csak ez jut eszembe, ahogy kinézek az ablakon. Meg a november. Biztos, hogy május közepe van?

Az előző hétvégén még sikerült a kertben ebédet főzni. Persze sütni. (Kár, hogy a magyar nyelvben nem tudok olyan szót, ami általánosan fejezné ki, hogy ételt készíteni.) A lényeg, hogy elővettük a tárcsát – ami nálunk a plecsni névre hallgat – a szezonkezdéshez. Semmi bonyolult, semmi különleges nem volt benne, az volt a lényeg, hogy tűzön – ahogy az nálunk szokás –, nem faszénen, hanem igazi fából rakott tűzön, szabadban sült. És persze a szezonális hozzávalók. Újkrumpli, zöld spárga és még hozzá – mivel én húsevő vagyok – csirkemell, kisebb szeletekre vágva.

A tárcsára libazsírt kentem, arra tettem az apró újkrumplit. Mikor félpuha volt, hozzátettem az 5-6 centisre vágott zöld spárgát, ekkor meg is sóztam az egészet. Végül mellétettem az előzőleg befűszerezett csirkemell-szeleteket, amelyeket előbb kicsit megmártogattam a tárcsa közepén összegyűlt zsírban, aztán tettem körben a szélére.

Egyszerű volt, finom volt, megnyitottuk vele a nyári, kerti sütős-főzős szezont, kár, hogy ezt az időjárás nem veszi figyelembe. Pedig mára eredetileg bográcsos csirkepörköltet terveztem.

2 komment

Címkék: krumpli spárga egytálétel csirkemell szabad tűzön

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr242005645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyria · http://tyria.freeblog.hu 2010.05.19. 08:02:54

Mi a mostani hét végére tervezzük a tárcsás sütést. Érdekes, én húzódoztam az újkrumplitól. Mármint ennek tárcsás sütésétől. Mert a lábosban sokkal kevesebb olajban készül. Ezek után kíváncsi leszek rá. Nálunk is melle husa meg tarja jön hozzá. A spárgát ki fogom próbálni!

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.05.20. 07:30:04

@Tyria: Remélem, legalább tűrhető idő lesz! Jó sütögetés, kellemes családi együttléttel, az nagyon jó dolog :)
süti beállítások módosítása