HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csülök – felvágottá alakítva

2019.09.25. 08:15 BeckZsu

csulokfelv1.jpg

Nyers csülökről van szó, nem füstöltről. Tulajdonképpen egyszerűen megfőztem, mint ahogy az abált szalonnát, vagy esetleg – amikor szerencsém van, és tudok megfelelőt venni – az oldalast is megfőzöm.

A jó alaposan megmosott egész csülköt fazékba téve leöntöttem annyi vízzel, ami ellepte. Ez kb. másfél liter. Ehhez tettem 10 dkg sót, 6 gerezd, hosszában szétvágott fokhagymát, néhány szem borsot, szegfűborsot, babérlevelet, és ami nem a szokásos; egy fej hagymát is. Több hagyma héját egy jó maréknyit – pedig szűrőben átmostam, és azt is a csülök mellé tettem. Ez főleg nem az ízét, hanem a színét befolyásolja.

Felforrás után egészen kis fokozaton főztem, amíg egészen puha lett. Fogócsipesz és sok réteg papírtörlő segítségével kihúztam belőle a nagy és a vékonyabb csontot. Ez nem nehéz, ha elég puha a hús, csak a forrósággal van gond. Lehet ezt hűlés után is csinálni, de úgy gondoltam, hogy a fűszerek íze így jobban átjárja.

Aztán a saját levében hagytam kihűlni, ez egy egész éjszakát jelentett. Másnap kihalásztam a léből, egy vágódeszkán kiterített folpack fóliára. Felvágtam hosszában, ahol a legkeskenyebb volt a bőr-része, és kiszedtem belőle a húst, a szebb darabokat egyben, a törmelékesebbet külön. A szépen kiterített bőrön elosztottam a hús kb. felét egyenletes rétegben úgy, hogy a nagyobb darabokat elrendezem, és a közöket kitöltöm a kisebbekből még jobban felaprított darabkákkal. A léből leszűrt fokhagymát és hagymát szétkentem rajta, aztán ráterítettem a többi húst is. Közben megkóstoltam, hogy elég sós-e, picit a fokhagyma-hagyma után megsóztam.

csulokfelv3.jpg

Ezután jönne a göngyölés. Úgy képzeltem, hogy a fólia segítségével szorosan felgurítom a bőrt, vele a „tölteléket”. Hát … ez nem ment olyan simán, csúszós volt a zsíros hús, bőr, nem igazán jól sikerült. Akkor eszembe jutott, hogy vannak olyan kicsi „bilincsek”, amelyek eredetileg töltött húsdarabok összefogására valók. Ilyenekkel sikerült helyenként rögzíteni a csülöktekercset, amit nem jól fogott össze a fólia. Érdekes kinézete lett, de a lényeg, hogy pár óra hűtőben tartózkodás után egyben maradt, szeletelhető is volt.

csulokfelv2.jpg
És szerintem / szerintünk nagyon finom – ez ugyan kicsit zsíros felvágottféle, de a szalonnát is szeretjük, ha jó.

Szólj hozzá!

Címkék: sertéshús hidegkaja büféasztalra low carb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr715163994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása