HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Saláta lecsóból

2010.03.13. 17:28 BeckZsu

Múlt héten főztem egy jó nagy adag marhahúslevest. Nem főzök túl gyakran, pedig nagyon szeretem/szeretjük, de csak sokat tudok belőle főzni. Sok hússal, még több zöldséggel. És nem okoz gondot, hogy több napon is együk. A húst leginkább csak tormával, esetleg a zsírosabb részeit még kenyérrel is, bár gyakran pedzegetem, hogy esetleg lehetne valamilyen mártást csinálni hozzá, ahogy rendes háztartásban szokás, de aztán mindig leszavazzuk ezt az ötletet, és minden marad a régiben, hiszen így szeretjük a legjobban.

Most maradt egy kevés hús, amikor már a többi alkotórész – leves, zöldség, tészta – elfogyott. Persze meg tudtuk volna enni így is, de véletlenül ráakadtam egy érdekesnek tűnő receptre, egyszerű is volt, és szinte minden hozzávaló volt is itthon, tehát kipróbáltam.

A főtt húst – le is mértem, hogy meg tudjam írni, 13 dkg volt – apró kockákra vágtam. Felbontottam egy félliteres üveg házi eltett lecsót, kihalásztam a paprikát belőle, a húshoz tettem. Két tojást keményre főztem, kivettem a sárgáját, félretettem, a fehérjét kicsi darabkákra vágtam, azt is hozzátettem. Tettem még bele egy csomag vékonyra karikázott zöldhagymát. Öntetként a tojások sárgáját villával összetörtem, elkevertem a lecsó levével, belekevertem két púpozott evőkanál majonézt, végül mindent összekevertem. Kóstolás után még egy kicsit megsóztam.

Természetesen azért csináltam meg, mert gondoltam, hogy jó lehet, de felülmúlta a reményeimet, még annál is jobb volt. A párom eléggé elrettent, amikor előtte mondtam neki, hogy hideg, lecsós, főtt marhahúsos saláta lesz, de neki is tetszett (persze az is fontos, hogy a lecsó nem túl zsíros). (A kép nem sokat ad vissza belőle, sokkal jobb volt, mint a látvány.)

Szólj hozzá!

Címkék: saláta marhahús

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr531837092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása