HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Lecsó télre

2007.09.28. 09:09 BeckZsu

Valamikor régen nálunk otthon a befőzött lecsó nem volt más, mint natúr paradicsomszószba belefőzött paprikadarabok. Ezt én nagyon nem szerettem sem akkor, sem most. Aztán valahol olvastam, hogy lehet eltenni úgy is, hogy hasonlítson a frisshez. Eleinte hagyma nálkül főztem, de már jó ideje a hagymát is beleteszem, és még soha nem romlott meg, pedig gyakran két évig is megvan, mert ha már nekilátok, inkább nagyobb adagot szoktam főzni.

Gyakorlatilag ugyanaz, mint a frissen főzött lecsó, persze szalonna nem lehet benne. Én egy kicsit változtatok az arányokon, de ugyanúgy, mint a frissnél, itt is mindenki főzze ízlése szerint több vagy kevesebb paradicsommal. Az fontos, hogy a lé az üvegben ellepje a paprikát, a tetején pedig zsír vagy olaj fedje be.

Én 5 kg paprikához 2 kg paradicsomot és 1½ kg hagymát tettem. A paprika lehetőleg legyen kissé vastagabb húsú, én szeretem, ha van közte már pirosas is, paradicsomból pedig, szerintem, legjobb a „hagyományos”, nagy, húsos fajta.

Olajon (zsíron is lehet) párolom a hagymát, rá a paradicsom, besűrítem, aztán a paprika, azzal már csak egyet forralok, ne legyen puha. Különböző méretű üvegekbe töltöm, télen nem csak önálló ételként, hanem pl. pörköltbe, sült húshoz, ízesítőként is használom.

Dunsztoláshoz a sütőtepsit kibélelem újságpapírral, beleállítom a lezárt üvegeket, kevés vizet öntök alá (olyan hőmérsékletűt, mint a lecsó), közepesnél erősebb lángon addig tartom, míg gyöngyözni kezd az üvegben, a sütőben hagyom kihűlni.

Megjegyzés: a könnyebb kereshetőség érdekében frissítettem az Őszi befőzés c. bejegyzést.

Szólj hozzá!

Címkék: befőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr751365508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása