HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Rákóczi túrós süti

2009.11.30. 14:55 BeckZsu

 

Az is a lányom kívánsága volt, hogy valami túrós süti feltétlenül legyen. Először „gyorssegélyként” sütöttem egy áfonyás túrósat, az egyszerű és gyors. Másik napra, amikorra a bővebb családot is meghívtam, valami komolyabb kellett. Ilyet már nagyon régen nem sütöttem, pedig annak idején mindig nagy sikere volt. Rengeteg recept van róla, kisebb részletekben különbözik, csak éppen az a gond, hogy nem emlékszem, akkoriban pontosan hogyan csináltam, nem jegyeztem föl a saját változatomat. Most nem is lett – szerintem – tökéletes, ennek ellenére mindenkinek nagyon ízlett.

A recept: 30 dkg lisztből, 15 dkg vajjal (margarinnal), 8 dkg porcukorral, 2 tojássárgájával, mokkáskanál sütőporral és egy-két kanál tejföllel összegyúrtam a tésztát. Sütőpapírral bélelt tepsibe nyújtottam – én csak belenyomkodtam. Halványra megsütöttem.

A töltelékhez fél kiló túrót összekevertem 10 dkg cukorral, két evőkanál vaníliás pudingporral, 2 tojássárgájával, citromhéjjal és kb. 1 dl tejföllel. Ezt rákentem az elősütött tésztára.

A megmaradt 4 tojásfehérjét habbá vertem 15 dkg porcukorral, ezt a túró tetejére kentem.

Így raktam újra a sütőbe, addig sütöttem – légkeveréssel, 170 fokon – amíg a beleszúrt tűre már semmi nem ragadt. A tetején a hab szép halványbarnás lett, először kemény, kopogós, de pár óra után visszapuhult. Többnyire nem szokták ilyenre megsütni, csak éppen szárítják, fehér marad, de én így szeretem.

A tepsiben hagytam egy ideig hűlni, akkor a sütőpapír segítségével kiemeltem egy deszkára, de csak akkor daraboltam, amikor teljesen kihűlt.

Ismereteim szerint az eredeti recept, amit egy Rákóczi György nevű cukrász talált ki, úgy szól, hogy a habot rácsokban kell a tetejére tenni, közé pedig lekvárt. Nekem az már végképp sok lenne az édesből. Meg azt hiszem, ahhoz túl kényelmes is vagyok, hogy rácsozzam, és ha nem tennék közé semmit, akkor ott a túró is kiszáradna.

Azt hiszem, hamarosan újra kell sütnöm, hogy javítsam, amivel most nem voltam elégedett. Mivel most ezt leírom, legközelebb már tudni fogom. A legfontosabb, hogy kevesebb, vékonyabb legyen a tészta, több a töltelék. Úgy gondolom, hogy ha nagyobb tepsiben sütöm, és a túróból legalább a másfélszeresét teszem rá, akkor jó lesz. A cukor mennyiségét már csökkentettem, de nekem még így is picit túl édes volt.

Szólj hozzá!

Címkék: édes túró

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr491563589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása