HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Almás, diós kevert süti

2009.08.20. 09:55 BeckZsu

Ismét csak egy egyszerű, gyorsan elkészíthető süteményt választottam. Ajándékba vittem valakinek (a felét), többek között az is fontos volt, hogy ne legyen romlékony, több napig is épségben maradjon.

Gondolom, igazán közismert recept, nekem is le van írva belőle néhány változat. Ezek csak az arányokban különböznek, a dió, a cukor, az alma mennyiségében. Még akkor is nagyon könnyű megcsinálni, ha frissen reszeljük az almát, daráljuk hozzá a diót. De így, hogy nekem a reszelt alma üvegben volt eltéve (ezt már ideje volt elfogyasztani, remélem, lesz új), a darált dió pedig a fagyasztóban, igazán percek alatt géppel összekevertem, a többi pedig már csak a sütő dolga.

Én így csináltam:

Három egész tojást habosra kevertem 25-28 dkg kristálycukorral és egy vaníliás cukorral. Beletettem a reszelt almát, ami kb. 70 dkg volt, aztán 15 dkg darált diót, 40 dkg lisztet, egy sütőport és egy bő teáskanál fahéjat. Jó alaposan összekevertem, aztán sütőpapírral kibélelt tepsiben, előmelegített, 180 fokos sütőben sütöttem 40-45 percig, természetesen tűvel ellenőrizve, hogy átsült-e.

Nem nagyon látványos, de finom sütemény. De mivel az én párom csak az igazán szaftos sütiket hajlandó megenni – bár ez önmagában is olyan – kihűlés után kettévágtam, és még baracklekvárral is megkentem.

Megjegyzés: Dió helyett mákkal is lehet csinálni.

2 komment

Címkék: édes gyümölcsös

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr591324917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juliska48 2009.08.20. 12:03:23

ki kell nyomni az almát, és ha igen mennyire? Köszi

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.08.20. 20:24:11

@juliska48: Amikor üvegbe rakom el, durvára reszelem, nem nyomom ki, de szorosan az üvegbe tömöm, a végén mindig marad lé, azt meg lehet inni :)
Ha friss almából sütöm, akkor sem nyomom ki, csak szűrőbe teszem, akkor magától kicsorog egy része.
Ezért lesz jó szaftos a süti.
süti beállítások módosítása