HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Kevert kakaós süti barackkal

2009.07.22. 17:30 BeckZsu

Egy baráti összejövetelre sütemény is kell. Ezt választottam, szerintem ez a világ legegyszerűbb, sütije, és még finom is. Nyugodtan besorolható a gyors és finom kategóriába, ráadásul sokfélét lehet belőle csinálni, nálunk már többször szerepelt tortaalapként is, de pudinggal vagy krémmel is, valami somlóihoz hasonló édességként. És persze gyümölccsel.

Egy egész tojást 15 dkg cukorral (ez az én mércém, az eredeti – Horváth Ilona – recept szerint 25 dkg) és 5 dkg margarinnal – géppel – habosra kevertem. Aztán hozzátettem 4 dkg kakaót, tovább kevertem, végül 25 dkg lisztet egy csomag sütőporral elkeverve és 2 és fél deci tejet részletekben, felváltva.

Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam – elég sűrű, és mivel nagyobb tepsit használtam, kicsit nehéz volt egyenletesen elkenni, de tapasztalatból tudtam, hogy nem kell aggódni, szépen felemelkedik. Kiraktam negyedekre vágott sárgabarackkal, héjával felfelé. Előmelegített sütőben, 180 fokon sütöttem kb. 40 percig.

Nagyon érdekesen nézett ki, ahogy a barackok mellett a tészta felemelkedett, egy furcsa muffinformára emlékeztetett, a párom mondta is, hogy töltsük meg valami krémmel a mélyedéseket. Mivel ezt most szállítani kellett, ezt nem próbáltam ki, de nincs kizárva, hogy legközelebb igen.

Amikor kihűlt, úgy vágtam föl, hogy minden darabba egy barack kerüljön, így nem lettek pont egyforma méretű darabok, de legalább lehet válogatni kisebbet vagy nagyobbat, kinek hogy tetszik. És előtte a széleket levágtam, így senkinek nem jut a vége, csak nekem/nekünk, mert az szokott a kóstoló lenni.

4 komment

Címkék: édes gyümölcsös

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr251261383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gbsz · http://www.gabojsza.hu/ 2009.07.22. 19:44:58

Jaj, de nagyon szép! Biztosan finom is:-)))

ottis 2009.07.22. 19:46:56

Nagyon jól néz ki ez a süti és tényleg szállításra is nagyon megfelel ilyenkor nyáron!

trinityone 2009.07.23. 12:27:56

Nagyon jól néz ki, a barnában a narancssárga-és finom is lehet!!!

Off: most ahogy olvaslak, nálam még nem vagy a bloglistán a könnyű@gyors-sal kapcsolatban! Légyszi, ha beszállsz a dologba, akkor röviden jelezd nekem..Kicsit kicsúszott a kezemből a dolog, de igyekszem követni az eseményeket:))

beatbull · http://www.kiserletikonyha.hu 2009.07.24. 10:43:59

Hogy ez a süti milyen jól néz ki kockákra vágva! Nagyon megkívántam ;)
süti beállítások módosítása