HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Korhelyleves, azaz káposztaleves

2009.03.30. 10:03 BeckZsu

Egyáltalán nem kell másnap ahhoz, hogy ilyen levest együnk. Én a savanyú káposztát minden módon szeretem, az édeset is sokféleképpen, bár abban akad egy-két kivétel.

Amikor az üdülésből hazaérkezve (ahol jócskán túlettük magunkat) felmértem, hogy mi van itthon, beleértve a néhány darab sült debrecenit is, az első gondolatom a paprikás krumpli volt, de elvetettem, mert valami kevésbé laktatóra, szénhidrátban szegényebb ételre vágytam. A hűtő aljában lapult egy fél kilós, csomagolt savanyú káposzta – ez nagyon praktikus, fémfóliába csomagolt, hosszú eltarthatósági idejű, nálam a jó, ha van itthon kategóriába tartozó dolog. És még egy adag füstölt lé is volt a fagyasztóban.

Egy evőkanál lisztet kevés olajon nem túl sötétre megpirítottam. Pirospaprikát kevertem bele, kb. fél liter vízzel apránként felengedtem, majd hozzátettem a szintén fél liternyi füstölt levet. Lassan forraltam, közben a káposztát kissé felvagdostam, aztán a forró lébe tettem. A debrecenit karikára vágtam, azt is beletettem. Egyáltalán nem volt baj, hogy ez már sült volt, inkább még jót is tett az ízének. Addig főztem, amíg a káposzta megpuhult.

Ha éppen nincs füstölt lé, nem árt bele legalább néhány karika jó füstölt kolbász, aztán a debreceni helyett még lehet virslit is belefőzni. Egy kis köménymag mindenképpen jó bele, az nemcsak ízben illik a káposztához, hanem az emésztését is segíti. Én most azért nem tettem külön, mert ebben a kolbászban volt elég.

A tányéron még tejfölt tettem rá, mellé pedig friss kenyeret.

3 komment

Címkék: leves káposzta

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr11034663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sedith 2009.03.30. 11:04:11

Érdekes, mi káposztalével szoktuk készíteni a korhelylevest és teljesen másképp, mint te írtad. :) De tudom, hogy van, ahol káposztával főzik.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.03.30. 11:50:25

@sedith: én is tudom, hogy van, ahol csak a káposztalével főzik, de én szeretem a káposztát, és kevésbé szeretem a híg levest ;)
De azért az a nagyon jó, hogy sokféleképpen főzünk, ezért is írunk és ezért is olvassuk egymás írásait. És alkalomadtán ki is próbáljuk, hogy milyen az, ahogy mások csinálják :)))
Remélem, majd leírod, nálatok hogy készül!

sedith 2009.03.31. 13:46:04

Szia, csak most olvastam a válaszodat...:)
Persze, hoyg ennyien vagyunk ennyifélék! semmi értelme nem lenne a naplóinknak, ha mindenki ugyanúgy főzne!:)
Ha érdekel a mi változatunk, azaz változataink, elolvashatod itt: edithreceptjei.blogspot.com/2008/12/disznsgok.html
Puszi, Edith
süti beállítások módosítása