HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sült császárhús

2008.05.13. 12:08 BeckZsu

Természetesen nem a főtt-füstölt császárhúsra kell gondolni, hanem a nyers, bőrösre, amiből időnként igazán szép, húsos darabokat árulnak. Ilyenkor én veszek, és a fagyasztóban tárolom, amíg megfelelő hangulatban leszek az elkészítéséhez.

Most, hogy itt a kerti sütés legfőbb szezonja (szerintem azért most, mert a nyári nagy melegben már nem biztos, hogy van kedvünk tüzet rakni), eljött az ideje, hogy megcsináljam.

Először előfőzöm, ezt általában fűszeres (só, fokhagyma, bors, babérlevél) lében szoktam, de most, mivel füstölt húst főztem, gondoltam, kipróbálom azzal együtt főzni, csak éppen hamarabb kivettem. Hűtőbe tettem másnapig, Reggel bekentem összenyomott fokhagymával, kevés pirospaprikával, így várta tovább a hűtőben a dél körüli sütést.

Most jött el az ideje annak is, hogy kipróbáljam az alumíniumfóliából készült grilltálcát, ugyanis a fából rakott tűzön – hiába várjuk meg, míg szép, rendes parázzsá alakul – ahogy lecsöpög egy kis zsír a húsból, azonnal fellángol a tűz, és akkor az nem sül, hanem ég, amit ugye nem szeretnénk. A tálca bevált, a hús szép pirosra sült, a lecsurgott zsírt pedig kimentettem, hidegen, kenyérre kenve, újhagymával, még a vacsora is megvolt belőle. A maradék sült császár hidegen szintén remek reggelire-vacsorára.

Egyszerű hagymás krumplit (a megfőtt krumpli pirított hagymával, pirospaprikával keverve) ettünk hozzá, meg persze az ilyenkor elmaradhatatlan salátát, amibe uborka, hagyma, paradicsom, zöldpaprika, fűszerek és még egy marék felcsíkozott friss sóska is került.

1 komment

Címkék: sertéshús

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr77466260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gács Iván 2008.05.16. 23:00:56

Hát ettől újra éhez lettem, pedig már túl vagyok a vacsorán
süti beállítások módosítása