HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Kefires, sajtos lepény(ke)

2019.10.05. 13:29 BeckZsu

lepenykefsajt2.jpg

Szinte minden országban szoktak sütni, enni valamilyen kenyérlepényfélét, van valami hasonló, akár kenyérhelyettesítőként is alkalmazható lepény. Ennek az az előnye, hogy gyorsabban, egyszerűbben készül, mint az „igazi” kenyér. Gyakran ugyanaz a tészta, mint a nagy kenyéré, csak éppen kisebb darab, lapos, és ezért amire a kenyér megsül – például a kemencében – addig az éhes család tud enni. Máshol nem is készítenek mást, csak lapos kenyérfélét – más néven lepényt. Ezt vagy a tűzhely tetején vagy sütőben, esetleg valamilyen speciális, erre (is) szolgáló alkalmatosságban sütik meg, zsiradékon vagy anélkül.

Egyszerűbb, gyorsabb mindig az élesztő, kelesztés nélküli tészta. Most egy ilyen receptet próbáltam ki. A kefir a tésztában mindig segít, hogy puhább legyen, akár még másnap, harmadnap is. A sajt pedig az ízével, rugalmasságával járul hozzá a végeredményhez.

Kell hozzá:

egy tojás, 2 dl kefir, ½ teáskanál só, 320 g liszt, egy púpozott teáskanál sütőpor, egy evőkanál olaj, reszelt sajt.

Először a tojást, kefirt és sót keverjük össze alaposan. Aztán hozzákeverjük a sütőporral kevert lisztet, majd az olajat – én nem szűz olívaolajat tettem bele. Összegyúrjuk.

Lisztezett deszkán (szilikonlapon) vékonyra nyújtjuk. Megszórjuk a nagylyukú reszelőn lereszelt sajttal. Ez nálam most ~15 dkg edami sajt volt.

Feltekerjük a tésztát. Mivel én most kisebb lepénykéket akartam készíteni, ebből a tésztából, középen elvágva, két rudat csináltam.

Ezekből kb. 1,5-2 cm vastag szeletkéket vágtam. Tenyérrel lapítva formáztam belőlük lepényeket.

lepenykefsajt1.jpg

Serpenyőben, olajon mindkét oldalukat megsütöttem, közepes fokozaton, szép aranypiros színűre.

Frissen kellemesen ropogósak lettek, másnap kicsit szárazabbnak érződött, de nem lett kemény, és valamivel megrakva, megkenve (zsírral próbáltam) kenyér helyett, vagy például májas pástétomba tunkolva nekem nagyon jól bevált.

Szólj hozzá!

Címkék: hidegkaja büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr9415200150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása