HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Gombás, tejszínes csirkeragu

2008.02.18. 16:56 BeckZsu

Az igazság az, hogy ilyet és hasonlót legtöbbször tejföllel szoktam csinálni, de most észrevettem, hogy a „minden esetre” tárolt tejszín szavatossága hamarosan lejár, ezért most egy ilyen változat készült.

Csirkemellet kockára aprítottam, a kisebbfajta gombát megmostam, félbe-negyedbe vágtam. (Két emberre 20–25 dkg hús és ugyanannyi gomba.)

Egy fej hagymát kevés olajon megpuhítottam, hozzákevertem három gerezd aprított fokhagymát, rátettem a húst. Erős lángon átkevergettem, majd kisebbre tettem a lángot. Megsóztam, fehérborsot, kakukkfüvet, rozmaringot és szárított medvehagymát tettem bele, valamint egy evőkanálnyi szárítottgomba-port. Lefedve hagytam, amíg először levet engedett, utána azt elfőtte. Ekkor megint pirítottam kicsit. Az a jó, ha egy kissé kezd sötétedni alatta a hagyma, persze megégetni nem kell. Pici vizet tettem rá, és amikor elfogyott, újra egy kis pirítás. (Ha nem csirkemell lenne, hanem nehezebben puhuló hús, akkor ezt még többször is megismételném.) Hozzátettem a gombát, annak a levét is hagytam elfőni. Belekevertem a tejszínt, forraltam, míg megsűrűsödött. Közben megkóstoltam, még egy kicsit sótlan volt, úgy döntöttem, hogy nem sóval, hanem egy kanál sós paprikakrémmel javítok rajta, ez a színének is jót tett.

Más nem is kellett hozzá, mint főtt tészta, de ízlés szerint rizzsel is jó vagy krokettfélével stb.

Szólj hozzá!

Címkék: csirke gomba csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr64344381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása