HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Saláta füstölt halból (vagy kenyérre kenős vagy mártogatós)

2015.12.21. 08:56 BeckZsu

fusthalsal2.jpgfusthalsal1.jpgA füstölt hal legalább annyira jó, mint például egy füstölt sonka vagy csülök. Persze azt sem szereti mindenki, és amióta tudjuk – hiszen elég gyakran mondogatják, írogatják – hogy borzasztóan egészségtelen, sokan rá sem szánják magukat, hogy ilyet egyenek. Én egyáltalán nem vagyok szakértő ebben, de a magam számára úgy gondolom, hogy ha nem túl gyakran és nem kizárólagosan, akkor ilyesmi is belefér a kellően változatos étrendbe. (Az enyémbe legalábbis.) Hiszen szeretem.

Ezért aztán nagy örömmel láttam meg a boltban a füstölt makrélát. (Most nem jut eszembe, 20 vagy 25 dkg volt a csomag.) És rögtön tudtam, hogy ebből „csak” saláta lesz, nem meleg étel. Egyik nagy kedvencem, képes vagyok szép adagot elkóstolgatni belőle minden egyéb nélkül. De nagyon jó kenyérre kenve is, esetleg valamivel – zellerszárral, répával vagy ropifélével, sajtos rúddal – tunkolgatva. Az ilyen salátával töltött tojás hidegtálon is jól mutat, körülötte valamilyen zöld levelekkel, talán még egy kis kaporral megszórva...

A halról lehúztam a bőrét, és csak kézzel kisebb darabkákra szedtem a halhúst. Két fej sonkahagymát felaprítottam, egy tálkába téve picit megsóztam. Három, keményre főtt tojást apró kockákra vágtam – a drótos tojásszeletelővel, három oldalára fordítva – hozzátettem. Aztán a halat is beletettem. Négy-öt evőkanál majonézt ugyanannyi görög joghurttal elkevertem, ezt öntöttem a halas mindenfélére, villával jól elkevertem. Azért villával, mert nem baj, ha a hal még egy picit jobban összeaprítódik. megkóstoltam, én úgy éreztem, hogy kell még bele kevés só és citromlé, ez persze ízlés dolga. Ezután csak lefedtem, és a hűtőben pihentettem, amíg sor nem került rá a vacsorához.

Karácsonyra is ajánlom, délutáni falatkáknak vagy előételnek.

Szólj hozzá!

Címkék: reggeli hal hidegkaja büféasztalra kenyérre kenős

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr1008187838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása