HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Hétköznapi cukkinis egytál

2011.07.17. 08:45 BeckZsu

Ami persze nem jelenti, hogy kizárólag hétköznap lehet ilyet főzni, hanem csak azt, hogy alkalmas arra is, amikor kevés időnk van, mert hogy úgy mondjam, pikk-pakk elkészül.

A cukkini az egyik – szerintem – megunhatatlan zöldségféle. (Még ennél is jobb ízű a padlizsán, amit nagyon sokan méltatlanul mellőznek, illetve kizárólag padlizsánkrémként tudják elképzelni.) Ezért én igen gyakran alkalmazom, próbálom változatosan elkészíteni. Nem utolsósorban nagy előnye még, hogy a hűtőszekrényben viszonylag sokáig károsodás nélkül eláll, tehát tudjuk egy ideig „készleten tartani”.

A rizsről többször mondtam már, hogy maradék. Persze ez így is van, nem nagyon tudom kiszámítani, hogy éppen mennyi fogy a következő alkalomra, de talán éppen ezért többnyire inkább többet főzök belőle, és a többletet kisebb dobozokban tárolom a mélyhűtőben. Szobahőmérsékleten kiengedve éppen olyan, mint a frissen főtt.

Ennyi bevezető után maga az étel elkészítése igazán semmiség. Amikor éppen valamilyen „igazi” húsból akarom, az sem nagy ügy, akkor kockára vágott húsból kezdem, ami bármilyen hús lehet. A leggyorsabb persze a csirkemell, de akármi más is alkalmas. És akár pirosra, „pörköltesre” is csinálhatjuk, ha éppen ahhoz van kedvünk.

A hétköznapi pedig nem húsból, csak virsliből készül. (Talán nem szép, hogy a virslit nem tekintem húsnak, de ennek ellenére szeretem, ha másért nem, nosztalgiából. De igyekszem a lehetőségekhez képest jobb fajtát venni.)

Először kockára vágott hagymát pirítottam – ha éppen van, akkor egy kevés szalonnán, ha nincs, akkor olajon – aztán tettem hozzá a héjastól kb. 2×2 cm-esre vágott cukkinit, tovább pirítottam. Aztán jön a karikára vagdalt virsli, azt is megsütöm. Majd belekevertem a megfőzött rizst. Én ebből biztosan nem teszek sokat bele, de persze, mint minden alkotórész, ez is ízlés szerinti. (Laktatóbb legyen vagy kímélős, viszonylag alacsony szénhidráttartalmú.) Ezzel is jól átpirítottam, és már lehet is tálalni.

Én még ehhez is – annak ellenére, hogy a legtöbb a zöldségféle benne – szeretek salátát enni, például uborkából, hagymából, citromlével meglocsolva.

Szólj hozzá!

Címkék: egytálétel cukkini kímélős

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr203073696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása