HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sajtos-tökmagos keksz

2011.03.02. 08:05 BeckZsu

Vagy talán pogácsaféle. Ezt is egy orosz nyelvű fórumon találtam, aki megsütötte, leírta, csak annyit árult el róla, hogy egy gasztronómiai lapban találta a receptet. Amitől „oroszosnak” nevezem, az a majonéz használata ilyen módon, nem tudom, ez máshol szokás-e.

Már régebben csináltam, csak a leírás maradt el. De mindenképpen pótolni akartam, mert már alig találtam meg újra a receptet, pedig valószínűleg máskor is megsütöm, módosítva kicsit azt, ami nálam nem egészen stimmelt.

25 dkg ömlesztett sajtot lereszeltem – tehát a kissé keményebb fajtát – elkevertem 20 dkg puha vajjal, 20 dkg majonézzel és kb. egy teáskanálnyi (ízlés szerint) sóval. Fokozatosan hozzákevertem 50 dkg lisztet, összegyúrtam. Legalább 15 percre a hűtőbe kell tenni.

Ezután kb. 5 mm-esre kinyújtottam. Bekentem egy felvert egész tojással, rászórtam kb. fél pohárnyi tökmagot. (Az eredeti recept szerint nem kell, de én enyhén megpirítottam.) Fölcsavartam, amennyire tudtam, szorosan, de mivel elég lágy volt a tészta, ez nem sikerült kifogástalanul. Ezért nem lett nagyon szép az sem, ahogy utána felvágtam 1,5–2 centis darabokra. A tekercseket sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Előmelegített, 180°-os sütőben 25-30 perc alatt megsütöttem.

Az íze nagyon jó lett, az állaga készítés közben nekem túl lágy, készen is egy kissé túl omlós volt, inkább talán a szépsége nem volt tökéletes. Ennek ellenére nagy baj nem volt vele, ezt is olyankor sütöttem, amikor összejött a baráti társaságunk, és nagyon hamar elfogyott, pedig – ezt talán nem is kell mondanom, hiszen már meséltem a baráti bulikról – bőven volt más enni-, illetve rágcsálni való is. Legközelebb kipróbálom kicsit kevesebb vajjal és majonézzel, remélem, beválik.

Szólj hozzá!

Címkék: orosz rágcsa

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr772702496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása