HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Ismét csak röviden 2.

2010.12.15. 08:50 BeckZsu

A következő étel érdekes, meglepő volt számomra. Lehet, hogy nem annyira különleges, de én nem hallottam még ilyenről, és ahogy egy házbeli kedves szomszédunk említette, azonnal tudtam, hogy ezt nekem is ki kell próbálnom. Éppen kapóra is jött akkor, mert egy kicsit túllelkesedtem, és ezért túlvásároltam kápia paprikából.
 

Rakott paprika

Darált húst – nálam pulykacombból – hagymán, kevés fokhagymával megfőztem, nem a szokásos pörköltnek, hanem pirospaprika helyett borssal fűszerezve.

Hozzákevertem párolt rizst, nem túl nagy mennyiséget, persze ez ízlés – és esetleg fogyni vágyás – dolga.

A paprikát darabokra, „kockára” vágtam, nem túl sok olajon addig sütöttem, amíg kicsit barnulni kezdett, és elárasztotta a konyhát a finom sültpaprika-szag, amit egyébként imádok.

Ami nem szerepelt a szomszéd által elmesélt receptben, nekem volt még itthon egy kisebb, karcsú darab padlizsánom is, amit ideje volt felhasználni, tehát a paprika után karikára vágva azt is megsütöttem.

Jénai tálba rétegeztem a paprikát, rizses húst, padlizsánt, újra a húst, végül ismét paprikát. Két tojással elkevert pohár tejföllel öntöttem le, sütőben összesütöttem.

Igazán nagyon jó volt a padlizsánnal együtt is, de biztosan anélkül is remek lett volna. Ha éppen nem ilyen piros paprika van itthon, akkor talán vegyes színekből is érdekes megpróbálni, szép lenne.

Szólj hozzá!

Címkék: egytálétel rakott darálthús

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr142516235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása