HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Keksznyomó – vettem, kipróbáltam

2010.12.01. 16:29 BeckZsu

Láttam már ilyet régebben is, bár én magam még soha nem próbáltam ki. Úgy éreztem, igazából nagyon jól elvagyok nélküle, nem olyan nagyon nagy baj, ha nem sütök ennél gyakrabban, könnyebben.

De most elcsábított az egyik reklámújság – bár az utóbbi években nem volt olyan borzasztó drága dolog ez a ketyere – a szokásosnak a fele áránál olcsóbban kínálva (valamikor régen, amikor először láttam, még elég húzós ára is volt). És ha már megvettem, persze ki is kellett próbálni, csak azért nem rögtön aznap, hanem másnap, mert már este volt, és ezért fegyelmeztem magam.

Körülnéztem a neten is mások tapasztalatai és receptjei után, a barátnőm is elmondta a saját kipróbált alapreceptjét, meg persze adtak is hozzá egyet. Ezekből „gyúrtam össze” a legelső, kicsike adag próbasütést.

Citromos keksz készült a következőkből:

12,5 dkg liszt, 7 dkg margarin, 4 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 tojássárgája, 1 csapott mokkáskanál sütőpor, 1 citrom lereszelt héja és leve.

Összegyúrtam, úgy éreztem, éppen jó állagú, mert összeállt, nem ragadt az edényre, sem a kezemre, de kinyújtani biztosan nem lett volna nagyon könnyű. Ezután a – mások leírása alapján nem sütőpapírra, hanem – vékonyan kivajazott tepsire nyomkodtam a sütigéppel a kekszeket. Kipróbáltam kétféle formát, egészen jól ment.

Második alkalommal sós kekszet akartam sütni, ugyanis mi azokat szeretjük a legjobban, kíváncsi voltam, azzal hogy boldogulok. Egy régebben már többször, hagyományosan formázva kipróbáltat, a sajtos-diós keksz receptjét vettem elő. Úgy gondoltam, hogy mivel az is egy zsírosabb, omlós, amúgy nehezen formázható tészta, valószínűleg beválik. Ezt, hogy külalakjában is különbözzön az édestől, egy hosszúkás formázóval csináltam. Elég jól sikerült, bár néha kétszer-háromszor is le kellett nyomni a keksznyomó karját, hogy kijöjjön a tészta. Talán kicsit lágyabbnak kellett volna lennie – majd legközelebb!

És már elterveztem, hogy mi lesz a következő próba, ha sikerül, majd elmesélem. Na jó, akkor is, ha nem... Legyen tanulságos nekem is, de akár másoknak is jól jöhet, ahogy nekem is jól jött a többiek tapasztalata is.

Szólj hozzá!

Címkék: édes dió rágcsa

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr212486323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása