HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Filléres emlékeim

2010.05.09. 07:50 BeckZsu

Igazán elnézést kérek, hogy ennek a közismert nótának a címét használom én is címként, de ennél pontosabban nem tudom megnevezni, amiről mesélek. Nem is főzésről, bár egy kicsikét persze kapcsolódik ahhoz is, de ez csak emlék.

Minden évben elmesélem, hogy én a picike újkrumplit szeretem, minden évben veszek is, ahányszor csak alkalmam adódik – hiszen előbb-utóbb véget ér a szezonja – és mivel én úgy szeretem, meg is pucolom, lekapirgálom a héját.

És ilyenkor mindig eszembe jut a gyerekkorom. Akkor gangos házban laktunk – remélem, többen is értik, hogy az milyen, szépen, magyarul körfolyosósnak is nevezik – és a házban elég sok gyerek is volt. Hárman, lányok, egyidősek voltunk, együtt jártunk óvodába, később iskolába is, és otthon is naphosszat együtt voltunk. Amikor elkezdődött az újkrumpli szezonja, mindegyikünk anyukája ránk számított az apró krumplik megkapirgálásánál (akkoriban az újkrumpli mindig apró volt, valahogy még nem találták fel a nagy méretűt belőle). És a végén kaptunk fejenként 50 fillért a munkánk jutalmául.

Most ezzel – nem először – elárulom, hogy a „retro” korosztályhoz tartozom, tehát elmondom, hogy akkor egy gombóc fagyi éppen 50 fillérbe került, amivel azonnal sikerült elköltenünk a krumplipucolással keresett pénzt. Ugyanígy történt a friss zöldborsó fejtése alkalmából is. És most már mindig arra emlékszem, ahogy ültünk barátnőimmel a kis sámlikon a gangon, és segítettünk anyáinknak, amit akkor is boldogan megtettünk volna, ha nem kapjuk a filléreket érte.

Most itt kellene valami slusszpoén, de nincsen, nem is ígérem biztosra, hogy nem mesélek a gyerekkoromról többet, tehát csak úgy egyszerűen: ennyi volt a mai történet.

És ha már emlékek, akkor egy igen régi kis tálkában (vájdlingban) fotóztam a krumplit, helyenként már a zománcát is elvesztette, de ilyen célra még remekül működik, nincs szívem kidobni.

7 komment

Címkék: személyes

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr511985042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ági, aki főz 2010.05.09. 09:03:41

Nagyon szeretem az újkrumplit, már két hete kapirgálok, kábé három naponta. Tulajdonképpen a legjobb csak úgy magában, minden nélkül, de ma nálunk is petrezselymes lesz.
Én szeretem a gyerekkori emlékeket, kíváncsian olvasom, ki mit élt meg és kinek mi maradt fontos. Ez olyan szép volt most.

Lázi, aki már ritkán főz 2010.05.09. 10:26:38

Én ilyenkor még héjastul főzöm,sütöm, én is az aprót szeretem. Manapság, ahogy megjelenik az újkrumpli, alig lehet aprót kapni, én nem értem ezt.Tetszenek ezek a "filléres emlékek"!:-)

W. Stoke 2010.05.09. 15:45:56

Én meg 10 forintot kaptam 5 liter hullott cseresznye összeszedéséért pálinkához :)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.05.09. 21:32:46

Ági, Lázi: Köszönöm, hogy tetszett. Én is inkább kapirgálom az aprókákat, bár tudom, hogy sokan héjastól eszik. Én héjában sütve inkább az öreg krumplit szeretem :)
@W. Stoke: És akkor mennyi volt egy gombóc fagyi?

juliska48 2010.05.13. 15:33:20

Szerintem még a tál is abból az időből való. Sajnos nekem már nincsenek ilyen ezközeim. Épp az elmult napokban jutott eszembe a tojásos rizs, csak egy kevés zöldséggel megszaporítva. Pont én! A petrezselymes krumpli meg minden mennyiségben jöhet. Üdv.

cukroskata · http://cukroskata.blogspot.com 2010.06.07. 11:28:36

Csak írjál nyugodtan az emlékekről, én mindig szívesen olvasom. Egyébként egy blog az nem szakácskönyv, minden belefér a műfajba. Milyen finomak voltak azok az 50 filléres fagyik :-)))

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.06.07. 20:30:04

Kata, köszönöm :)
Emlékezgettünk mi már így "együtt", amikor te írtál ilyesmiről egy jó kis összefoglalót. Folytatjuk még, remélem...
süti beállítások módosítása