HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Tavaszodik: fogyós fogások

2010.03.27. 09:32 BeckZsu

Azok a fránya fölös kilók, amilyen gyorsan föl tudnak rám ugrálni, olyan nehézkesen, lassan tudok tőlük megszabadulni – ha egyáltalán. Ezért sokszor nekifutok, nem „fogyókúrának”, csak legalább próbálom csökkenteni a megevett kalóriamennyiséget. Ilyenkor azzal biztatom magam, hogy minden apró lépés számít. Ennek jegyében például ilyesmiket főzök, eszem:
 

Majonézes-tejfölös répasaláta

Jól bevált dolog, kisebb változtatásokkal is el lehet készíteni, például egyszer egy kis hússal, máskor retekkel keverve. Gyakran van itthon répa, szívesen veszek többet, mint ami éppen az akkor tervezett ételhez kell, megfelelően becsomagolva sokáig eláll a hűtő aljában. És nem utolsósorban nem drága és egészséges.

Most is fokhagymával kezdtem, négy kisebb gerezdet összenyomtam, megsóztam, hogy legyen egy kis ideje állni, ezalatt picit csökken az ereje (és a szaga).

Három elég nagy répát meghámoztam, finomra reszeltem, a fokhagymára tettem. Egy pohár tejföllel és két evőkanálnyi majonézzel jól összekevertem. (Ez szinte teljesen az eredeti orosz változat.) Petrezselyemmel is megszórtam, végül azt is inkább elkevertem vele. Sült virslivel volt belőle ebédem – a párom kenyeret is kapott hozzá.
 

Tarjacsontleves sok zöldséggel

Ilyenféle levest csinálok leggyakrabban, amikor csirkecombokat kicsontozok, abból is elteszem a csontot, ugyanígy a tarjából is. És mindenféle zöldséggel készül belőle a gezemiceleves, illetve ahogy már többször megírtam, ami éppen van, abból. Ha nincs friss, akkor fagyasztottból. Most főleg sárga hüvelyű zöldbab volt benne, és mivel „normális” leveszöldségem éppen nem volt, ún. mexikói keverékkel pótoltam ki. Minimális sűrítéssel, nokedli nélkül ez is megfelel diétásnak.
 

Maradék tepsis zöldségből

Még egy ebéd kerekedett a kelbimbó és répa együtteséből, ami már lesütve maradt meg. A hús, ami mellé volt, elfogyott. Úgy változtattam át, hogy megpirítottam egy nagy fej felkockázott hagymát, azon két szál felkarikázott virslit, és aztán a zöldséget. Kevergetve átsütöttem, amitől túl szép nem, de elég jó lett.

(A virsli nálam mindig jó gyors megoldásként, ha húsra hasonlító valamit szeretnék. Ezért általában van a mélyhűtőben, persze nem a legvacakabb fajta. Hiszen nem kell sok belőle, csak jelképesen.)

Főleg azért számoltam be ezekről az egyszerű kajákról, hogy ha van valaki, aki hasonló cipőben jár, talán jól jön egy-két ötlet. Én is szívesen fogadnék ilyesmit, hiszen attól még, hogy fogyós, kímélős, lehet változatos.

Lesz még folytatás is, messze nem értem még el a célt ...

4 komment

Címkék: orosz zöldség maradék kímélős

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr811872235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flimo13 2010.03.28. 00:17:29

Majonéz és tejföl fogyókúrás ételben, ijjjj..

szemesnek áll a világ-aki szemtelen 2010.03.28. 00:42:38

bloggerhölgy.

igaz amit az előttem mondtak,miszerint ha fogyózol,

ne egyél majonézt.gondolom te is sejted miért.

Empirikus úton tettem szert arra, h nem elég

szanálni a finom ételeket,mozogni is kell mellé.

Ezt miért nem érti meg sennki?!ha nem eszik, vagy

olyat ami nem ízlik akkor nemcsupán mazohista az ember.

0 szénhidrát,0 cukor(alkohol,ugye).

gondolj bele mennyi mindent ehetsz a mozgás előtt s után;)

akarat kerdése..én igy lettem vega(néha azért "megdőlök).

űdv

Napra_forgó 2010.03.28. 15:36:20

Szerintem a két kanál majonéz és a tejföl nem akkora mennyiség, ami nem férne bele egy két személyre készült fogyós ételbe.
Pláne, ha az ember kalóriát számol...
És pláne, ha nem 50 csak 5 kilótól szeretne valaki megszabadulni. ;o)

A "bloggerhölgy" főzős blogot ír, nem mozgóst, tehát nem meglepő, ha nem derül ki belőle, hogy netán esetleg mozog-e valamit az áhított fogyás eléréséhez. :o)
süti beállítások módosítása