HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Szaftos hús és „tepsis” zöldség

2010.03.12. 10:05 BeckZsu

Jó pár napja nem jelentkeztem, közben többnyire viszonylag kímélős kajákat főztem. Nem mondanám, hogy fogyókúrásat, de igyekeztem, hogy ennek az ellenkezője se legyen. És ebben a műfajban nekem - mint mindig - a zöldség hússal a fő vonal.

Az is jó alkalom volt, hogy szép, friss és elég apró kelbimbót sikerült venni. Répa pedig mostanában mindig van, az is jó, és még a színhatás is nagyon kellemes így együtt.

Mindkettőt megtisztítottam, külön-külön előfőztem, de nem nagyon puhára. Aztán jénaiba tettem, teljesen a szokásos módon leöntöttem tejföllel, amibe tojást kevertem. Besamellel leöntve is szoktam, de az nem a legfogyósabb változat, tehát most nem az volt műsoron.

Milyen jó lenne, ha tudnék valami igazán jó általános elnevezést magyarul az ilyen jellegű ételekre, ha már előszeretettel, gyakran készítek ilyet. Mert ugye mondjuk azt, hogy csőben sült, tepsis, aztán meg kissé kevésbé magyarul, de használatos elnevezés a gratinírozott, illetve au gratin is. Gondolkoztam azon, hogy lesütött vagy utósütött, de ez sem hangzik túl jól.

És a dinsztelt hús mindig jó választás és gyors is bármilyen főzelékhez, még akkor is, ha ilyen jellegű a főzelék. Ehhez pulykacombhúst vettem (elő), hagymával, fokhagymával pároltam, puhítottam, mint máskor is, csak most olyan kedvem volt, hogy főleg curryval ízesítettem. És mivel abból nem csípős fajta van itthon, tettem még bele egy kevés csípős paprikát is. Pár kanál tejföllel bővítettem, csak hogy több legyen, de még sűrű maradjon a szaft.

Szeretem az ilyen szép színes ételeket, bármikor, de ilyenkor, amikor nem akar a télnek vége szakadni, különösen jó a szemnek és a gyomornak is. Valahol olvastam, hogy bizonyos fokig még a fogyásnak is jót tesz, mert az élénk színekkel fokozza az emésztést. Majd kiderül.

Szólj hozzá!

Címkék: köret pulykacomb főzelékféle kímélős

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr841833509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása