HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Répa, retek, mogyoró

2008.02.29. 10:02 BeckZsu

Az úgy volt, hogy majonézes répasalátát terveztem (még mindig a vendégek), persze most hús nélkül, de akartam beletenni céklát is, hogy még érdekesebb legyen. Répa volt itthon, kimaradt az előző levesből. Idő hiányában nem mentem el a piacig, csak a boltba, de ott nem találtam céklát. (Lehet, hogy ez már a tavasz jele?) Volt viszont vajretek, hát vettem azt.

A répát és a retket is finomra reszeltem, végül is az arány mindegy, nálam a retek kb. a fele volt a répának: 40 dkg – 20 dkg. Összenyomtam három nagyobb gerezd fokhagymát, megsóztam. A kalóriacsökkentés jegyében egy pohár joghurtba kevertem három evőkanál majonézt, ezzel kevertem össze az egészet.

A vendégek elé csak így tettem, de amikor másnap a maradékot könnyű vacsorának szántam magamnak, már nem hagyott békén a gondolat, ami azóta járt a fejemben, amióta retket vettem cékla helyett, vagyis hogy répa, retek, mogyoró. Tehát fogtam egy marék földimogyorót, gépben egy egészen kicsit felaprítottam, és egyszerűen rászórtam a salátára. Szerintem jó volt.

4 komment

Címkék: saláta büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr44359132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xigi · http://tomislander.com 2008.02.29. 12:53:32


Szerintem direkt gúnyolódsz a raccsolósokkal (:

Börzsi · http://www.foznijo.blog.hu 2008.03.02. 20:49:06

Szia BeckZsu! Újabb körkérdés jár körbe, szeretném ha Te is válaszolnál rá! Itt olvashatsz róla:
foznijo.blog.hu/2008/03/02/tavaszvaro_3

sedith 2009.03.15. 14:10:58

Jaj, nem semmi! Pedig ezt a bejegyzésedet nem olvastam, teljesen "eredeti" volt az ötletem. :) Múltkoriban benéztem egy akkor először látott blogba és mondtam, hogy nézzen be hozzám, ha régies ízeket keres, éppen egy nagyon hagyományos valamit készítettem. Az illető benézett és döbbenten vette tudomásul, hoyg aznap egy és ugyanazt főztük.:D Úgyhogy ilyen véletlenek is vannak!:)
Üdv, Edith
süti beállítások módosítása