HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Padlizsános rakott krumpli

2009.07.16. 08:25 BeckZsu

Volt itthon egy darab füstölt kolbász, ahhoz kerestem valami ötletet. Kisebb részét már felhasználtam a padlizsános lecsóhoz, de most már a végére akartam járni. Így jutott eszembe a rakott krumpli, az már elég régen nem volt. Csak a padlizsánmániám nem hagyott nyugodni, mikor vásárlásnál megláttam, hogy szépek és még viszonylag olcsók is, így belekombináltam azt is.

Négy közepes krumplit héjában és 5 tojást megfőztem. Két padlizsánt meghámoztam (én úgy jobban szeretem) egy centis karikákra vágtam. Mivel a víkendházban nincs rendes sütő, teflonos serpenyőben, kevés olajon megsütöttem. A padlizsán sütése olajban elég vicces dolog. Először mint a szivacs, beszívta az összes olajat. Addig sütöttem, amíg barnás lett, akkor megfordítottam. Mire a másik oldala is megsült, újra kiengedte majdnem az egészet. Aztán ez ismétlődött minden adagnál. Úgy szedtem ki egy tálra, hogy ferdén álljon, akkor még a maradék olaj is kicsorgott belőle. Ezt visszaöntöttem a serpenyőbe, azon átforgattam a felkarikázott kolbászt, a visszamaradt – már kissé piros – zsiradékon pedig a krumplit.

Jénai tál aljára terítettem a krumpli felét, arra a tojás felét, majd a kolbász felét. Megkentem tejföllel, aztán következett a padlizsánréteg, amire a tojás és kolbász másik fele. A tetejére a maradék krumpli. A többi tejfölben elkevertem egy egész tojást, azzal leöntöttem, és a sütőben átsütöttem.

Mivel, mint mondtam, ez nem rendes sütő, csak egy grillféle, amiben légkeverés is van, de nagyon nem egyenletes, így a teteje eléggé megbarnult, de szerencsére ez nem ártott nagyon neki, az így átalakított rakott krumpli nagyon jó volt. Biztos vagyok benne, hogy nem utoljára készült így nálunk.

Szólj hozzá!

Címkék: krumpli padlizsán rakott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr41246583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása