HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Gyümölcsös Charlotte torta

2009.05.02. 08:50 BeckZsu

Kedves vendégemtől, Julitól való ez a recept és fotó is, és mint már máskor is, most is igazi finomsággal örvendeztetett meg.

Hozzávalók a tésztához:

5 db tojás, 5 evőkanál kristálycukor, 5 evőkanál liszt, sütőpor.

Ebből piskótát sütök, ha kisült, forró konyharuhán feltekerem. Ha kihűlt, megkenem baracklekvárral, de nekem szeder volt, azzal is finom, csak megszínesíti.

Egy tekercset kaptam így, amit vékonyan felszeleteltem. Kibéleltem vele egy kerek salátástálat. Előtte a tálat kibéleltem folpackkal, hogy könnyű legyen kiborítani a végén. És néhány darabot meghagytam befedni a legvégén a tejszínhabot.

A krém hozzávalói:

fél liter Hulala (növényi) tejszín (lehet más is, de ez a legjobb hozzá), 1 tasak étkezési zselatin (a kisebb csomagos vagy a nagy csomagos fele), 2 evőkanál konyak, de anélkül is finom, 15 dkg porcukor, 1,5 dl víz, különböző gyümölcsök.

Mivel nem akartam venni, és volt itthon trópusi gyümölcskeverék konzervem, én azt tettem bele.

A zselatint a 1,5 dl vízzel felforraltam, hagytam kihűlni. A tejszínt felvertem jó keményre, hozzáadtam a porcukrot, a konyakot, a gyümölcsöket jól lecsepegtettem, úgy adtam hozzá, végül a zselatint óvatosan hozzákevertem. Nem hagytam megdermedni, lassan öntöttem a piskótával kibélelt tálba. A tetejét a maradék piskótával befedtem. Kb. egy napig hűtőben kell hagyni, de én leegyszerűsítettem,mert nem tudtunk várni és bő fél órára beraktam a fagyasztóba – hogy ne fagyjon meg, de jól hűljön át az egész – utána már elég volt pár óra a hűtőben.

Ha jól kihűl, ki lehet borítani, és lehet bármivel díszíteni. Itt én nem díszítettem, de öten egy evésre meg is ettük :)

Jó étvágyat hozzá, nagyon finom, és nekem túl egyszerű is!

Szólj hozzá!

Címkék: édes gyümölcsös

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr841096132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása