HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sport-szelet – nálam kocka

2009.01.12. 09:30 BeckZsu

Futótűzként terjedt a blogokon ez az egyszerűen elkészíthető, mégis finom édesség. Én is megcsináltam, még karácsony előtt, a családban is sikert aratott, de nem terveztem leírni, hiszen több helyen is megtalálható, bár szinte mindenki változtatott egy kicsit rajta, így én is.

Most a hétvégére újabb adagot készítettem, és mivel a jelenlévők közül szinte mindenki kérte a receptet, mégis közreadom az én változatomat is. Az alapvető különbség, hogy én nem szeretem a túl édes dolgokat, tehát csökkentettem a cukor mennyiségét, de a vajét is.

Így a recept a következő:

Fél kiló darált kekszet összekevertem 3 púpos evőkanál kakaóval, 17 dkg porcukorral.

Felforraltam 2,5 dl tejet, belekevertem 17 dkg margarint. Ezt a kekszes keverékhez öntöttem, hozzá egy flakon rumaromát (mivel többfélét is lehet kapni, pontosítok: kb. 30-40 ml), egyenletes masszává gyúrtam.

Egy 25×35 cm-es tálcát fóliával kibéleltem, ezen egyenletesen elterítettem – ez kicsit nehézkes, mert jó sűrű a tészta. Amikor kihűlt, csokimázzal bekentem.

A mázhoz egy evőkanál kakaót pépesre kevertem egy kevés vízzel, majd még annyi vizet tettem bele, hogy éppen csak folyékony legyen; ez kb. fél deci. Felforraltam, beleolvasztottam 10 dkg tortabevonót. (Én a „lidlis” bevonót használtam, szerintem az jobb, nem annyira édes.)

Persze rendes csokoládéból is készülhet a máz, akkor a felolvadása után még egy evőkanál vajat keverek bele.

Legjobb másnap felvágni, én egy falatra bekapható kis kockára daraboltam. Van egy hosszú fém (réz)léniám, ami 2,5 cm széles, azt szoktam segédeszközként használni ehhez.

3 komment

Címkék: édes

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr74872285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Napra_forgó 2009.01.12. 09:41:04

Mi is megcsináltuk, jó lett... :o)
Igaz, Butterkeks-ből kicsit másabb...

Főz és fecseg 2009.01.13. 10:22:53

Hát igen, megértelek, én is lénia mentén vágom a sütit. Volt, aki kinevetett érte, pedig az esztétikumon kivűl az is számit, hogy így nagyon egyszerű. Ráadásul szeretem az egyszerre bekapható falatokat. Ezt a sportszeletet tegnap úgy csináltam, hogy kevertem bele puffasztott kölest, meg amarántot, mert csak 35 dkg keksz morzsám volt. Úgy néz ki, mint egy rizsescsoki, tök jó!

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.01.13. 12:36:41

@Főz és fecseg: az jó lehetett, gondolom lazább, könnyebb is, mint így. Én a legközelebbi alkalomra (mert biztos lesz) azt gondoltam, hogy eltett magozott meggyet fogok belekeverni, persze felvagdosva. Legföljebb nem sport-szelet lesz a neve :)
süti beállítások módosítása