HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Életem első krémlevese

2008.12.13. 19:15 BeckZsu

 

Amikor megsütöttem a tököt, tudtam, hogy ez túl nagy, túl sok, pedig nem is „igazi” volt, hanem olyan villanykörte alakú, de jókora. (Lehet, hogy csak az idő szépíti az emlékeimet, de valahogy úgy érzem, hogy régen ízesebbek voltak a sütőtökök.)

Gondoltam, alávetem magam a blogokon terjedő „járványnak”, megpróbálok én is sütőtök-krémlevest főzni. Még soha nem csináltam ilyet, leginkább azért, mert nem vagyok túlságosan oda érte. De amikor a férjemnek megemlítettem, hogy ez a tervem, ő nagyon is lelkesedett. Nem is tudom, hány receptet olvastam, mielőtt elkezdtem, végül összehoztam.

Úgy igyekeztem, hogy ne legyen túl sok, kimértem a sült tökből 30 dkg-ot (és még mindig maradt belőle)  – ez nyersen persze több, mert a leve már addigra kisült.

Egy kis fej hagymát felvágtam, megdinszteltem, felengedtem kb. fél liter vízzel. Beledobtam egy leveskockát is, utána egy pici krumplit. Amikor jó puhára főtt, beletettem a héjától megszabadított tököt. Botmixerrel összepépesítettem. Ekkor láttam csak a sűrűségét, tehát még további vízzel és kevés narancslével felengedtem, forraltam. Tettem bele több fehérborsot, kevesebb szerecsendiót és egy csipetnyi fahéjat (gyömbért is tettem volna, de kiderült, hogy elfogyott). Mivel fogalmam sincs, hogy mennyire kell sűrűnek lennie, egyszer csak úgy döntöttem, hogy most jó. Akkor hozzákevertem még kb. 3/4 dl tejszínt, azzal is átforraltam, majd késznek nyilvánítottam.

A másoknál látott „feltétek” közül a férjnek legjobban a sült bacon tetszett, ezért azt sütöttem és szórtam a tányéron a tetejére.

Igazán jól sikerült, lehet, meg is ígértem, hogy talán máskor is rászánom magam egy-egy krémleves főzésére.

5 komment

Címkék: leves sütőtök

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr29821073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phzs 2008.12.13. 20:37:02

Egyetértek, régebben jobb ízük volt a sütőtököknek.

Fehérnyúl · http://feher-nyul.blogspot.com/ 2008.12.14. 04:46:22

Édesanyám kis kertjében, iszonyú finom sütőtökök teremnek, össze sem lehet hasonlítani a piacival. Lehet, hogy tényleg szeretettel kell nevelni őket?

Megjegyzés: Ha a nyers sütőtökből főzől krémlevest, akkor narancs nélkül is narancsos ízt kapsz, vagyis nekem ez a tapasztalatom. (de lehet, hogy hülyeség:)

Napra_forgó 2008.12.15. 08:08:13

Szívesen vállaljuk a kísérleti nyúl szerepét a további krémleveseknél... ;o)

annamarie · http://amihazunk.blog.hu 2008.12.15. 10:02:22

Halloween környékén én is kipróbáltam már a sütőtökkrémlevest. Én viszont nem sütöttem "előre", hanem nyersen tettem a felkockázott tökdarabokat a leveskockás vízbe. Végül is nem lett rossz, de abban maradtunk, hogy ebből a levesből egy évben egyszer elég is november elején. Még annyit, hogy én a tetejére pirított tökmagot tettem, de a férjem a sült bacon darabokat biztosan jobban díjazta volna. :-)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.12.15. 10:40:12

El tudom képzelni, hogy a saját kertben jobb ízű, bár nem tudom, miért, lehet, hogy tényleg a gondoskodás teszi...
Nálunk is azért volt a bacon, mert elmeséltem a férjemnek, hogy másoknál miket láttam, és ezt választotta - én is :)
süti beállítások módosítása