HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Egyszerű kefires lángos

2008.12.08. 09:19 BeckZsu

Múltkor barátnőmmel beszélgetve szóba került, hogy én azért nem sütök lángost, pedig szeretem, mert nem tudok olyan keveset, ami kettőnknek ne lenne túl sok. Ő pedig önzetlenül felajánlotta segítségét, mondván, hogy majd feljönnek hozzánk, és akkor már négyen leszünk, nyugodtan süssem csak meg. Most el kell árulnom az egyik gyengeségemet; én kicsit tartok az igazi kelt tésztától. Nem tudom, ez honnan ered, talán a türelmetlenségem okán. De jó néhány évvel ezelőtt a szomszéd nénitől megtanultam ezt a lángos receptet, ami sokkal kényelmesebb. Többször megcsináltam már, szerintem még jobb is, mint a hagyományos.

Fél kiló liszthez 5 dkg élesztőt (vagy két csomag szárítottat – én ezt tettem), két egész tojást, 2 pohár kefirt keverünk. Én annyival fejlesztettem tovább, hogy beleteszek még két gerezd összenyomott fokhagymát és egy teáskanál sót is. Ezeket a keverőgép dagasztókarjával jó alaposan összekevertem. Közben kiderült, hogy egy kicsit túl kemény a tészta, tehát még fél pohár kefirt tettem hozzá. Egy órát pihentettem. (Joghurttal is ugyanolyan jó, kipróbáltam.)

Utána olajos kézzel formáltam belőle lepényeket; lángosokat. Én úgy szoktam, hogy vágódeszkára kiteszem, és azon lapítom el. Inkább kisebb, tenyérnyi darabokat csinálok (az én tenyerem nem valami nagy). Pálmaolajban sütöttem meg.

Annak ellenére, hogy a tésztájában is van fokhagyma, még az asztalnál is tettünk rá, – ha már fokhagyma, legyen jó sok, a szagnak már mindegy. És még tejfölt és reszelt sajtot is!

Van még egy nagy előnye ennek a tésztának. Amikor úgy láttuk, hogy már elég lesz, ami elkészült, még volt egy kevés maradék tészta, azt egy kiolajozott műanyag dobozba tettem, lefedtem, és a hűtőbe raktam. Három nap múlva megsütöttem, ugyanolyan jó volt.

Szólj hozzá!

Címkék: egyéb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr19810563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása