HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Nyári „székelykáposzta”

2008.09.02. 08:45 BeckZsu

Úgy emlékszem, először két éve támad ez az ötletem, akkor bográcsban főztem ilyet – többen voltunk hozzá. Most csak úgy egyszerűen, lábosban, de így is jó. Lehet, hogy már nincs is igazán nyár, de ezt a nevet adtam neki, a nyári töltött káposzta mintájára, hiszen a lényeg ugyanaz; savanyú káposzta helyett friss van benne.

Először főztem egy jó, nyárias pörköltet, vagyis tettem bele zöldpaprikát (kicsit csípőset is), paradicsomot. A paprikát kis kockára vágva akkor teszem bele, amikor a hagyma már puha, aztán egy darabig együtt párolom. Aztán jön a pirospaprika, a hús (ez nálam most is pulykacombból), és amikor a húst átpirítottam, akkor teszem bele a paradicsomot, a sót, és lefedve főzöm tovább.

Közben a káposztát nyolcadra, majd csíkokra vágtam. Amikor a hús már majdnem egészen puha volt, akkor kevertem hozzá a káposztát. Nem mértem le, hogy mennyit, mert a káposzta jóval nagyobb volt, mint amit a 30 dkg húshoz arányosnak gondoltam, de kb. 3/4 kg lehetett.

Szükség szerint mindig egy kicsi vizet öntöttem bele, amíg a káposzta is megpuhult, vigyáztam, hogy ne legyen túl leves, mert nem szándékoztam semmilyen adalékkal sűríteni. Egy kevés friss borsikával és köménnyel fűszereztem. Csak a tányéron tettem rá tejfölt.

A maradék káposztából párolt káposzta készült, kihűlés után egyenesen a fagyasztóba tettem, az majd máskor kerül sorra, és akkor milyen jó lesz a készet elővenni!

Szólj hozzá!

Címkék: pörkölt káposzta egytálétel

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr45644326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása