HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Tejfölös, fokhagymás csirkemell...

2008.07.09. 09:01 BeckZsu

... és ismét cukkinis (ragus, lecsós?) köret.
Ez – nem először – olyan ebéd lett, ami egészen más, mint amit előre elterveztem. Padlizsánt akartam, valami rakott-félét, de nem kaptam. Cukkini volt, méghozzá nagyon kicsi, nagyon karcsú, szép, friss. Hát megint ragu- vagy lecsószerű lett belőle. Csak egy kicsit módosítottam, két fej hagyma került bele, olajon megpirítva, aztán két paprika, két gerezd fokhagyma, utána cukkini, végül a paradicsom. Minden lépésnél pirítottam, kivéve a paradicsomot, így egy kicsit markánsabb íze lett.

A csirkemell a szokásom szerint külön elrakott mellfilé-közepekből állt, kb. fél kiló. Apróra vágtam hozzá öt gerezd szép, friss fokhagymát, megsóztam, hozzátettem egy evőkanál olajat, egy teáskanál paprikás-borsos fűszerkeveréket, és egy majdnem teli pohár tejfölt. (Ott volt egy tejföl maradék, és úgy gondoltam, hogy ha a joghurtos pácolás bevált, akkor biztosan a tejföl is jó lesz.) Egy-két órára betettem a hűtőbe, aztán egyszerűen, serpenyőben, nagy lángon addig sütöttem, amíg a tejfölös szaft egészen besűrűsödött. A hús egészen porhanyós, egy cseppet sem száraz, kellemes ízű lett.

1 komment

Címkék: csirkemell cukkini

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr54559965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

W. Stoke 2008.07.09. 09:28:36

Imádom ezeket a kreatív, egyszerű, könnyű ételeidet. Is.
süti beállítások módosítása