HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sült hal diós krumplipürével

2008.03.10. 10:40 BeckZsu

Amikor a neten főzési ötleteket keresgélek – ahogy, gondolom, mások is –, akad olyan, amit későbbre akarok eltenni, így találtam erre a receptre is (Maxima), ilyenkor kimásolom magamnak, és alkalomadtán előveszem, de ritkán ragaszkodom betű szerint hozzá, de a lényeg, a jó ötlet megmarad. A diós krumplipürét jó ötletnek találtam, már csak azért is, mert a püré nem tartozik a kedvenceim közé, csak néha-néha csinálok, főleg, amikor nem túl szép, szétfővős krumplit „sikerül” vennem, de gondoltam, így érdekesebb lesz.

Előző este elővettem a halfilét, hogy szép kényelmesen kiengedjen. A mennyiségnél figyelembe veszem, hogy rengeteg vizet tartalmaz, így a ¾ kg fagyottból legfeljebb ½ kg lesz. Reggel befűszereztem, kétféle fűszerkeveréket összekevertem; halhoz valót, ami zöldfűszereket is tartalmaz és grillfűszert, ami paprika- és hagymadarálékot is. Félretettem a hűtőbe.

Kb. 10 dkg darált diót száraz serpenyőben megpirítottam, így karakteresebb az íze, mint nyersen.

Utána elkészítettem a krumplipürét. A fél kiló felkockázott krumplit sós vízben megfőztem, leszűrtem, összetörtem. Belekevertem kb. egy pohár tejet, egy evőkanál vajat, utána a pirított darált diót.

A halszeleteket egy egészen kevés olajon mindkét oldalukon hirtelen átsütöttem, csak annyira, hogy kis kérget kapjon. Tűzálló tálba egymás mellé fektettem a halakat. Evőkanállal a tetejére halmoztam a pürét, a serpenyőben maradt kis olajat a tetejére csöpögtettem.

Forró sütőben kb. fél órát átsütöttem, addig, míg a teteje egy picikét elkezdett pirulni.

(Nem valami mutatós a képen, az íze lényegesen jobb.)

Szólj hozzá!

Címkék: dió krumpli hal

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr89373931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása