HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Téli tonhalsaláta VKF XII./2

2008.01.25. 10:06 BeckZsu

Egyszerű, kellemes reggeli vagy vacsora, esetleg előétel, fogyózóknak önállóan, másoknak friss vagy pirítós kenyérrel.

Kell hozzá egy tonhalkonzerv – nem aprított, de nem kell a legdrágább, nálam Atlantik nevű van itthon.

Egy érett (a hűtőben, papírban volt már egy ideje) avokadót kettévágtam, meghámoztam (jó vékonyan, mert a héja alatti rész a legjobb), apróra vágtam. Egy kicsi lilahagymát is felaprítottam, kissé megsózva állni hagytam, úgy félórát. Erre rácsavartam egy citrom levét, belekevertem az olaj egy részét, ami a halkonzervben volt, még belenyomtam egy kiskanálnyi szardellapasztát (ha valaki nem akarja, hogy erősebb halíze legyen, ezt hagyja ki). Beletettem az avokadót és a csak kicsit összetört halhúst.

Eredetileg még grapefruitot akartam hozzátenni, de úgy alakult, hogy éppen vettünk egy pomelót (kipróbálni, mert azelőtt még ilyet nem ettünk), és úgy döntöttem, hogy az még jobb lesz, mert lágyabb, kevésbé karakteres az íze. Tehát abból tettem bele vagy négy jó nagy gerezdet (meghámozva, felaprítva), meg ami törmelék keletkezett a bontásnál. Szóval nem keveset.

Összekevertem, hűtőbe tettem, aztán megkóstoltam, csak úgy magában, mert nagyon gondolkoztam, hogy tegyek-e bele még valamilyen fűszert, de úgy döntöttem, hogy csak rontana rajta, jobb, ha így érvényesülnek az ízek.

Szólj hozzá!

Címkék: hal hidegkaja büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr51310951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása