HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Lapos bejgli

2007.12.23. 10:27 BeckZsu

Ahogy szinte minden családban, nálunk is megvoltak a karácsonyi családi hagyományok. De azt kell tapasztalnom, hogy évről évre kevésbé tartjuk, vagy tudjuk betartani azokat. Ennek vannak kevésbé vidám okai is, de az is, hogy a gyerekek már felnőttek, annyira ugyan még nem, hogy saját családjuk legyen, de külön programjuk (is) azért lehet. A menüben soha nem tartottunk különösebb hagyományokat, az mindig attól függött, hogy éppen hányan voltunk, megpróbáltam figyelembe venni, hogy a nagyobb családból ki mit szeret.

Bejgli azért sok éve mindig volt, mert szeretjük, de nekem minden évben óriási izgalmat okozott – nem kényszerített senki, hogy süssek, én magam akartam –, hogy sikerül-e, szétreped-e. (Persze szétreped, mert abban nem alkuszom meg, hogy a töltelék több legyen, mint a tészta.) Ez ugyan csak engem izgatott, senki mást, így is ízlett mindenkinek.

Most azonban úgy döntöttem, hogy ennek vége, ezért „lelapítottam” a bejglit, vagyis ugyanabból a tésztából és ugyanabból a töltelékből pite formájú sütit sütöttem. A diós változatot már előzőleg kipróbáltam, bevált, gondoltam, semmi oka, hogy a mákos ne legyen jó. Maga a recept, gondolom, semmi különleges, bizonyára sokan készítik hasonlóan, ezért csak röviden:

A tésztához összegyúrok 50 dkg lisztet, 20 dkg vajat, 10 dkg cukrot 2 dkg tejben feloldott élesztővel és 2 dl tejföllel. 4 részre osztjuk, vagy 4 rúd rendes tekert bejgli, vagy kétféle pite alsó és felső lapja.

A diótöltelékhez 20 dkg cukorból és 4-5 kanál tejből főzött szirupba belefőzök 30 dkg darált diót, 10 dkg mazsolát (legjobb felvágva, darálva), hozzáteszek reszelt citromhéjat, pár kanál baracklekvárt és 1-2 reszelt almát. Még tettem bele fahéjat és kevés rumot (aromát) is.

A máktöltelékhez 20 dkg cukorból és kb. 2 dl tejből főzött szirupban megfőzök 30 dkg darált mákot, és ugyanúgy mazsolát, lekvárt, almát. Most belekevertem még fél üveg magozott meggyet (szétvagdosva).

Szólj hozzá!

Címkék: édes dió mák

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr4273074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása